Varför vara som alla andra när man kan vara speciell?!

Ibland behöver man sticka ut…. som när det gäller hjärnan- dvs min kalender på jobbet.

Årets lärarkalender var väl inte helt bedrövlig i färgen… Men Lila??!!! ja bättre än brun iofs.. men som sagt… inte så kul.

Att vi dessutom är ett helt kollegium som har exakt likadana kalendrar gör inte saken lättare… det är vid mer än ett tillfälle jag varit på väg att ta någon annans kalender… så vad göra?
Ja man är väl inte helt bortkommen med färger… så fram med textilfärgerna ( då ytan är tyg)  och gå loss med både färger och masker.

journal1-Katarina

först grundade jag med vit täckande tygfärg….

 

journal2-Katarina

lekte med stenciler och masker ….

IMG_1813

Så inför nästa läsår behöver jag väl inte fundera på vilken kalender som är min iallafall🙂

 

//Katarina

 

 

 

One thought on “Varför vara som alla andra när man kan vara speciell?!

Leave a Reply

