..:Under ytan:..

Det har varit tyst på bloggfronten senaste tiden med pyssel och mys, det lilla som postats har varit schemalagda inlägg, och själv har jag varit sänkt, och inte kunnat göra mycket alls.

Det började med att jag hela förra veckaan kännde mig lite morkig i magen.. och hela söndagen tillbringades i sängen, trött och illamående.. som övergick till vad jag trodde var magsjuka på natten till måndagen…men ack så fel man kan ha.. (tänk er att dessutom ha två barn att ta hand om för att maken är på resa….. hua… kan säga att mina barn verkligen visade sina bästa sidor just under de här dagarna)

natten mellan måndag och tisdag trodde jag på allvar att jag nog skulle dö… värk i magen och ryggen som höll på att få mig att bli tokig.. inget hölls kvar i kroppen och med samtal till sjukhuset ville de helst ta in mig för övervakning då de misstänkte gallsten eller något med mjälten ( här klickar hjärnan och jag svarar att det går inte jag är ensam med två barn) så jag får dispens att vara hemma över natten om jag lovar att ringa direkt på morgonen och komma in på observation när barnen lämnats till skola och dagis….

väl inne konstateras att jag är uttorkad men lyckligtvis inte gallsten eller mjälte… utan diagnosen för tillfället är Akut Gastrit… Hurra!! Inte alls😦

“Har du ett stressigt jobb?” öhhhh jag är småbarnsmor, och jobbar som lärare… vad menar du med stress?? stress finns inte… lite mycket.. jo.. men stress… blånekar naturligtvis, vad annars!!

såååå nu hemma med hårda anvisningar att inte stressa upp sig… Hmmmmmmmm lätt… Nääää inte direkt, jag ser ju arbete torna upp sig, julfestprogram, adventskyrka med psalmer att övas in, osv…. Jag tror att min grinch till man blir lycklig om jag avbokar julen i år… bara tanken på att hitta ett borttappat kuvert med present till far som min dotter lämnat i någon knut (tänk er 170kvm hus att söka igenom och av det 12kvm hysterisk rosa soptipp) igår fick mig att ligga utslagen i flera timmar…

Sonens kommentar av det hela var…. mamma måste vara jättesjuk,,, hon orkar inte ens pyssla…. så mmmmm jag är nog ganska jättesjuk.. jag har bara svårt att inse det själv :S

nu dags att bädda ned sig i sängen och vila en stund igen.. snart kommer barnen hem.. då är det inte så mycket vila mera…

//Katarina

 

 

One thought on “..:Under ytan:..

  1. Men du, nu Måste du lyssna på din kropp. Annars kommer den ju säga ifrån på ett ännu värre sätt nästa gång. Ställ in julen om det behövs. På riktigt. Det har jag mer eller mindre fått göra vissa år och M har fixat det som behövs (vilket är rätt lite när det är Julen vs Hälsan). Och jobbet är inte heller viktigare än din hälsa.
    (Åh, jag vill säga “skärpning!!”, men det kanske inte är rätt taktik.😉 )
    KRAM!!

Leave a Reply

