Resa till Barcelona

de första dagarna på det nya året tillbringade jag, maken och några vänner i Barcelona. Ljuvlig stad, massor att se och att äta… jag gillar mat.. kanske lite för mycket ibland, men god mat är god mat.

kändes lite scary att kliva ombord på Ryanair, eftersom man fick ut och gå på flygfältet lite först… men det gick hyfsat bra trots allt🙂

nice hotellrum.. tyvärr var det ett smart-hotell och varken jag eller maken var smarta nog att förstå oss på alla knappar som skötte belysningen… så ibland mörklades hela rummet när vi skulle tända nattbordslampan osv… *skratt* jättekul när man ska sminka sig tex…

ljuvliga frukostar med grandios utsikt från 7e våningen,,, men inte riktigt samma som hemma… försökte hålla igen… men oj så gott med färska jordgubbar och annan frukt till frukost🙂

att besöka Barcelona utan att ha besökt La Sagrada Familia är väl inte ett Barcelonabesök?

vi besökte även Gaell parken och kollade på alla häftiga Gaudi skapelser..

jag vill också ha ett pepparkakshus.. om det blir så här fint🙂

självklar vill man även uppleva Barcelona By Night.. och vi lyckades pricka in trettondagsaftonen som visade sig vara rena karnevalkvällen, hela Barcelona stängdes av och värsta sambatåget dansade genom stan.. Urhäftigt🙂 ett litet äventyr för oss nordbor🙂 Fast ja maken han fick fler äventyr än han kanske hoppats på när vi besökte en bar… men det är hans äventyr det🙂 *skrattar högt*

Det är skönt att vara hemma igen.. borta bra men hemma bäst… och det var två glada barn som stod för välkomstkommittén när vi kom hem… MYYYYYS!!!

(alla foton är tagna av min make Tom Blomberg)

One thought on “Resa till Barcelona

  1. Vilka härliga foton du delar med dig av!
    HUm..tror minsann att det första kortet är taget av dig iallafall..eller?😉

    Förstår problematiken med rummet ni hade!
    jag hade nog också varit för dum för att lyckas överleva där *haha*
    Jag skrattade högt när jag läste det du skrivit! *haha*

    Alltså, den där jäkla kyrkan!..ett ständigt byggande det är på den.
    När jag var i Barcelona sist..vilket är 11 år sedan, då stod de där vackra lyftkranarna där också..

    Fick mig en liten nostalgitripp av fotografierna! HÄrligt!!😀

    Men som du säger..borta bra MEN HEMMA är alltid BÄST!!!

    kramisar och trevlig helg!!

Leave a Reply

