städa städa varje fredag…

hmm jo visst, men kanske ändå inte,

Jag har glädjen och förmånen att ha en städare som kommer varje fredag och städar upp när jag jobbar så när jag kommer hem från jobbet så skiner golven rena och det är rent och fräsht i badrum och i övriga huset.

Dessvärra gör ju denna städhjälp inte tvätt och att storstäda.. så det måste jag göra själv, och idag har jag suttit och bläddrat i min mycket tummade bok rensa i röran med feng shui.. och det ger lite energi att ge sig på de värsta punkterna i hemmet… dvs tvättstugan och garderoben..  fast garderoben är mest förvaring för allt och lite till så den är inte den lyxiga walk in closet det var tänkt att den skulle bli när vi byggde huset.. istället är den en plats för allt och i ena hörnet trängs de få plagg jag äger i en enda röra, så idag ska det städas lite så att det känns ok att gå dit igen… dessutom börjar alla kläder skava och klämma igen.. så man måste väl inse att garderoben krymte markant igen…

One thought on “städa städa varje fredag…

Leave a Reply

