En bättre dag idag…

Igår var en besvikelsens dag,, mest för att jag hade sökt till ett manufacturer team som jag inte kom med i… men så är det, man kan inte klara allt här i världen, och jag har inte vad som behövs just nu för att slå igenom bland de stora…  vilket förstås jag är  medveten om eftersom det är lika varje gång, men blev ändå jättebesviken igår när teamet sedan presenterades.. lite hoppas man ju trots allt varje gång.

Idag är tårarna torkade, och det känns lite bättre,,,

Nu är det att om-gruppera och göra nya strategier, fokusera på nytt ochjobba järnet för kommande tillfällen.

Det svåra är att försöka skaka av sig tanken på att man inte är tillräckligt duktig, och fundera på vad man kan göra annorlunda till nästa gång, var det min ansökan som var för dålig, var det för lite publiceringar? har jag för lite meriter?? ja ni vet.. man försöker dissekera allt i ansökningen, funderat på om min engelska är för dålig, om jag är för dålig på att framhäva mig själv, och förståss om inte mina alster jag skickade in var bra nog.

Nu ska jag fokusera lite på annat ett tag, nästa vecka börjar jag jobba igen, och jag har ett syslöjdsprojekt jag måste börja med… som jag ignorerat hela sommaren… superbra att jag ska vara syslöjdslärare i år… jag som inte är någon hejjare på att sy…eleverna lär ju sig hur man inte ska göra iallafall då… *skratt*

Ikväll ska jag tröstäta lite nykokta kräftor tillsammans med maken, för visst får man tröstäta en sådan här dag??

KRAM

One thought on “En bättre dag idag…

  1. Klart du får tröstäta lite.🙂 Och ta hand om dig lite extra. Men sen ska du tänka att det inte blev det där uppdraget, för att det ska komma något annat bättre istället.🙂 KRAM!!

Leave a Reply

