sommar koma

sommarlovet är här, tyvärr känns det lite som att ha kommit in i koma…. det är regningt och ruskigt  här idag och igår.. enda glädjen är att då kan man göra sånt här:

planera inför höstterminen. Matte, svenska, naturkunskap i åk 2, blir lite att fundera på må jag säga.

men det som ger mig mest gråa hår är att jag ska ha slöjd i åk 6 till hösten,,, undrar vad jag tänkte när jag gick med på det??

Nåja, nu ska jag bara bli vän med ett par vettiga mönster, och sy lite i sommar, ett förkläde och en nessecär/pennpenal liknande väska, samt en axelbandsväska är tanken, sen hoppas jag att vår “farmor i skolan” är på G även i höst, att hon är pigg och kry, så att jag kan få lära mig och eleverna att väva, då behöver jag hjälp att spänna upp trådar och göra väven klar… annars får jag väl kalla in svärmor för att få lite hjälp🙂

har även införskaffat två amigurumi böcker, tänkte att kanske man kan göra något sånt också.. om inte annat de som är snabba och vill testa… (om jag själv fattar instruktionerna först)

Nä nu ska jag scrappa lite…. barnen slåss inte, och livet är lugnt.. så då kanske man borde sätta igång med allt som man inte kommit igång med ännu som borde göras…

listan ser ut så här:

* DT alster Magdas

* inspirationsalster scrapptorget

*sy inför hösten,

planera inför hösten,…. matte och naturkunskap samt slöjd.

Ja tur man har barnen några dagar till på dagis,,, så hinner man få det mesta undan,,,

KRAM

One thought on “sommar koma

Leave a Reply

