Underbar och älskad av alla…. och på jobbet går det också bra

(en underbar titel från Martina Haag, passar ypperligt på mitt liv just nu om man är riktigt ironisk)

snart är det 8 juni, och skolavslutning.

Med en termometer som visar 12 grader utomhus så känns sommaren väldigt längt borta.
Men sommarlovet är snart här vare sig man vill eller inte, och just nu är livet väldigt hektiskt för mig, från det att solen går upp till det att jag stupar i sång på kvällen.

Nästa vecka har jag program precis hela veckan, så på fredag nästa vecka när allt är färdigt så tänker jag sätta mig på min breda rumpa och dricka minst två glas rödvin och somna sött i soffan till någon romantisk komedi som man sett typ hundra gånger eller så. Det behövs, för just nu är farten så hög att jag idag fick tunnelseende och sus i öronen. (man kan inte vara älskad av alla, men ibland undrar man vad man gjort för ont här i världen) Stressen är hög ändå just nu, och idag blev jag så utskälld att jag trodde att jag skulle svimma innan det var över, men jag orkade hålla minen och överleva stresströskeln var ganska låg just då.

I morgon är det fredag, så skönt, lite middag, maken pratade om att ev gå en golfrunda, vilket betyder att jag och barnen får mysa själva i morgon kväll…. och sen tänker jag ta en stund med scrapping. Behöver stressa av lite.. och det blev ju åtminstone en eller två bilder från gårdagens sommarfest på dagis som blev bra. synd bara att mina barn stod helt fel för fotograferingen..😦 och jag hade fel lins på kameran, så jag kunde inte komma närmre heller.. surt!

Nu ska jag krypa till kojs, och i morgon är det sovmorgon, det betyder att jag inte behöver stiga upp före kl 7.30… hurra!!

KRAM

Katarina

One thought on “Underbar och älskad av alla…. och på jobbet går det också bra

  1. Men det låter som en superfin dag. Tur att du kan ta det med ironi. Och tur att det snart är sommarlov! Ha en superskön helg!
    Karin A

Leave a Reply

