Jag blev med buske….

Idag blev jag helt plötsligt ägare till 6st jättelika syrener🙂

två fick jag hem själv på släpvagnen, men de fyra restrerande fick maken och en vän till familjen hjälpa till att fixa hem, eller kanske man ska säga att buskarna grävs upp från sin föregående plats i skrivandets stund.

Helt gratis fick jag dem, eller gratis, det kostar lite att få dem nedgrävda här hemma, men bra mycket billigare än om det vore plantor från en plantskola.

Så nu måste jag läsa på om syrenvård, hur de ska behandlas nu när de kommit på sin nya plats, där de förhoppningsvis får 20år eller fler innan de ev dör. men det hoppas jag ju att de inte gör.. utan jag hoppas att de får leva tills de är över 100…. kan syrener förresten bli så gamla??

KRAM

One thought on “Jag blev med buske….

Leave a Reply

