Ventilera lite irritation…

Ni vet hur det är.. ibland längtar man efter ett visst brev man vet är på väg till en på posten…

Jag har ett sånt paket jag väntar på just nu, det innehåller en jättefin Martha stewart kantstans som jag önskat mig en tid…

Paketet skickades med DHL 26 april…. 28 april upphör spåren efter paketet…. som trots allt har trackingnummer… nu har jag efterlyst mitt paket och DHL letar febrilt, de ringer varje dag med statusrapport att de inte hittat mitt paket,,,, *morr*

Liiiiite ledsen är jag, och jag hoppas att jag kan få en ersättningsvara… men vem ersätter vad och till vem? är skitkass på det där med hur lagar och paragrafer går… men jag hoppas att butiken som sänt paketet, och DHL tillsammans ska kunna ersätta det som kommit bort…

så till råga på allt PMS… så de lever farligt på DHL. Men man får väl vara glad att de faktiskt försöker leta fram paketet,,, för det ska ju inte kunna komma bort… eller hur?? för inte är det väl så att personal på fraktbolaget är ohederliga?? det hoppas jag att det inte är, utan att mitt paket står på någon hylla i skymundan och hittas av någon som söker….

2 thoughts on “Ventilera lite irritation…

  1. Varifrån har du beställt? Om det är från USA “heter” det att man borde ha en försäkring ifall varorna kommer bort. Jag har tyvärr ingen aning om de ens vill skicka ny vara…om den försvunnit på vägen?! Hoppas verkligen att det löser sig för dig! Det är alltid ett dilemma det där, vännen men håller tummarna !

    • det är från sverige.. så vi får väl se hur det går, distansköplag, vems skyldighet är det osv osv…

Leave a Reply

