Har du möhippa? DT alster Scrapptorget

En väninna ska gifta sig till sommaren, och möhippan gick av stapeln under föregående helg.. och tyvärr hade jag inte möjlighet att närvara på själva hippan, så då gjorde jag ju det enda en scrappare/kortmakare/pysslare kan komma på… jag sätter mig i min atelje och pysslar förståss… ett kort till den blivande bruden.

vem har sagt att påskstämplar inte kan användas året om😉

väldigt enkelt uppbyggt med utstansad bård, spets, en tag med stämplad text, band och en fjäder… (höne-stämpeln är färglagd med akvarellfärger) ibland räcker det för att ge mottagaren ett helfestligt kort med mycket charm🙂

innuti kortet har jag sedan fäst ett A4 ark med ett “telegram” till bruden… med lite anekdoter, goda råd från en gift kvinna till en blivande fru osv..  texten på kortet: “life is what happens to you while you are busy making other plans -carpe diem”, är en liten hint till bruden som lider av ett lätt kontrollbehov🙂

har ni också stämplar som använts vid “fel” tid? om inte… prova.. ibland passar det bättre än man kan tro🙂

KRAAAM

One thought on “Har du möhippa? DT alster Scrapptorget

  1. aaaaahhhahahahahaha!! Vilket tuppenhärligt kort!
    Den hönan går ju verkligen att använda när som på året juuuu!!!😉

    Tråkigt att du inte kunde närvara på hippan, men det är nog förståeligt när du bor en bit ifrån..

    Hoppas förkylningen känns bättre vännen.

    Många kramar Petra

    EDIT: Muhahahahaha!!! NU såg jag att jag skrivit “TUPPENhärligt” *haha*
    Fan, helt i mitt undermedvetna😛
    TOppenhärligt skulle det väl egentligen vara. Men varför inte. Tuppenhärligt är det ju förvisso också😛

    Många kramisar!!

Leave a Reply

