det står stilla….

nåja… kanske inte helt stilla,, men det går i snigelfart. åtminstone i pysslets underbara värld.

Är hemma för vård av barn, lilltjejen har varit sjuk i över en vecka nu, och det är enligt läkaren troligen ett virus, så det är bara att vänta och se. Febern ligger runt 39-40 så hon är ju rätt spak och gnällig förståss…

Det man har hunnit med som annars inte skulle ha blivit gjort är att jag har planterat om alla mina blommor. Jag har även gett mig på kamikaze projektet att ta sticklingar av både pelargon och saintpaulia. Nu är det ju så att gröna fingrar är jag inte begåvad med, om de inte är doppade i vattenfärger… men blommor har inte varit min grej riktigt, jag har typ 10 olika plantor, två enorma paradisträd, två pelargoner en vit och en röd, två saint paulia, och något som jag tror är  en höstglöd,,, men som sagt… kan vara något annat med tanke på min begåvning inom blomhantering och två orkideer som inte har blommat på evigheter, men nu har de fått ny barkjord att sitta i.

Som jag sa… kamikaze projekt,,, jag har alltså opererat min saintpaulia och tagit sticklingar, jag har även opererat på mina två mycket taniga och skrangliga pelargoner, klippt ned dem, planterat om dem och gjort sticklingar… nu ska vi se om någon av alla dessa projekt överlever eller ej…. oddsen är ganska höga på döden gissar jag…. nåja… då får ju blombutikerna i stan sälja nya blommor åt mig då🙂

Ha en bra dag… nu ska jag förbereda för dagisfärd för storebror som annars retar gallfeber i lillasyster yster…..

KRAM

Leave a Reply

