Tjingeling!

Häromdagen visade jag lite scrappat i Magdas blogg… och nu är det kanske läge att uppdatera egna bloggen också😉

Jag har en förmåga att ta av mig mina ringar både här och där i vårt hus… mest pga att jag lider av eksem vilket gör att jag inte kan ha smycken längre tider utan att det kliar.

Tyvärr gör det också att jag lätt slarvar bort smycken… får leta som en tok efter både arvegods-ringar och vigselringen emellanåt… till min mans stora förskräckelse

därför bestämde jag mig för att göra dekorera en liten pillerask för att kunna förvara ringarna i när de inte används…

Jag började genom att grunda hela asken med Crackle paint, när färgen hade torkat använde jag distress ink och inkade ovanpå för att ge asken ett slitet gammaldags intryck. Därefter limmade jag på mönsterpapper på locket, och täckte hela locket med krackeleringslack för att få ytan att se gammal och sliten ut. Sedan dekorerade jag med spetsband runt om. På locket dekorerade jag sedan med tyll, helt underbara trinketpins, blommor och blad.

Så nu har jag en söt förvaring av alla mina ringar…. nu gäller det bara att komma ihåg att det var där jag lade dem😉

Material Från Magdas shop: Crackle Paint-Ranger, Distress ink-Ranger, Papper-Sassafrasslass, Trinket pins-Jenni Bowlin, Maya Road, Blommor-Prima, Blad-Prima, Tyll-Bazill Basics och spets

 

Ha en riktigt bra dag!
KRAM

/Katarina

Leave a Reply

