visar lite från Magdas blogg :)

Jag har gjort lite nytt som visats i Magdas blogg… och jag har verkligen varit igång och altrat senaste tiden… vad sägs om tex mitt lilla kort hus?

huset är gjort i kartong och dekorerat med papper från Websters pages, huset är inte speciellt stort även om det kanske ser så ut på bilden,,, måtten är 

bredd:6,5cm, längd:10cm och höjd: 8cm.

till mitt hus har jag använt mig av stadig kartiong som stomme till huset, varje bid är utskuren för sig, och monterad med liknande målartejp, sedan är stommen dekorerad med papper från Websters pages Petit collection, klocka från Maya road, Blommor, blad, och pårlswirls.

Själva taket är gjort av ett vikt cardstock, som jag sedan ovanpå använt mig av smala remsor av papper från Websters som jag klippt till med en scalloped sax, och därefter dekorerat med vitt glitterlim.

Inte speciellt svårt att göra… men det tar tid att knåpa ihop sina delar.

ett tips är att rita gaveln först, och sedan måtta ut sidoväggarna efter det. vill man få lite mer liv i ytorna kan man klippa till små bitar av cardstock och chalka och limma ovanpå för att få det att se ut som små tegelstenar.

Material: Websters Pages-Petit colleciton, Swirls-Prima, Blommor och blad, Klocka-Maya road, Glitterlim

KRAM
Katarina

One thought on “visar lite från Magdas blogg :)

  1. God Jul och Ett Gott Nytt skapar-år 2010.
    Tomten kommer med säcken full av klappar – för ni har säkerligen varit snälla!! En stooor bamse-kram speciellt till dig, Katarina, som alltid finns där med massor av ideér och fin-fina scrapping-saker.
    Puss på dig!
    Allt gott till Dig!

Leave a Reply

