Nytt med material från Magdas

Ibland fastnar jag i mina LOs.. Eftersom jag har två barn, och det ena gillar mer än det andra att bli fotograferad så blir valet oftast ganska begränsat.. men den här gången har jag jobbat utifrån mig själv när jag har scrappat… jag är inte den som gillar att stå i fokus, men jag vill att barnen ska se något om mig i mina album också.. därför har jag gjort två LOs om mig själv…. Den första LOn jag tänkte visa er är kanske den typ av LOs man är van vid när det handlar om sig själv… nämligen med ett foto av sig själv..

 Den handlar om att jag börjat acceptera mig själv som den jag är trots att åldern satt sina spår, att acceptera livet helt enkelt. Material: S.ei, Pink Paislee, och little yellow bicycle, jag har även använt mig av en spetsblomma och hydrangeas från Prima  Allt hittar du hos Magdas

Den andra LOn handlar om en passion… en chockartad sådan.. nämligen en bok. För ett år sedan ungefär började folk i min omkrets prata om Twilight, både böcker och film.. och jag tyckte det var bara ett överreklamerat tilltag… jag skulle ALDRIG se filmen, No way! och det kunde nog gått så också, om inte valet på dvd hyllan i videobutiken varit knapert just den dagen vi skulle ha myskväll, så maken valde att hyra just Twilight.. och jag föll som en fura för storyn, gick raka vägen till biblioteket dagen därpå och lånade alla fyra böckerna och läste dem rakt av på mindre än en vecka. Det var ett passionerat möte.. den första flammande kärleken till en bok sedan jag läste Törnfåglarna som tonåring. Jag läser gärna böcker, men denna fångade in mig och lät mig inte sluta förrän jag läst alla fyra böckerna.. och min man var helt chockad över 4000 sidor på mindre än en vecka, jag var i min egen lilla värld.

material: Pink Paislee, my minds eye, chipboard, och stickers, metall från Tim Holtz samt blommor och blad från Prima Allt hittar du i Magdas shop🙂

 bilden från filmen har jag skrivit ut på fotopapper från Twilights officiella hemsida, där man kan ladda hem bland annat högupplösta posters.

 Bok nummer två, New moon, kommer ut på bio idag 20 november… gissa vem som hoppas på biljetter till ett biobesök i födelsedagspresent i början av december

Leave a Reply

