En minnes LO

Vinnaren i tävlingen på magdas blogg, Erica, korades för en tid sedan och valet av designer var inte lätt. Till slut föll Ericas val på mig, Katarina. Det var verkligen ett hedersuppdrag, då Fotot Erica ville att jag skulle scrappa var det sista fotografiet som togs på vännen Emmelie innan hon avled pga att en bilförare körde med alkohol i kroppen.

Jag valde att göra en LO som gick i murriga färger eftersom det är en tragisk historia

och så här blev resultatet:

emmelie

 Materialet jag har använt mig av är helt underbara papper från websters pages-Natures storybook, soar blue, Pink Paislee- Amber road, apple cider, spillbit av Graphic 45 samt Maya Road- Kraft journaling tags scroll  Jag har även använt mig av blingswirl, ros och minirosor som jag chalkat och vita rosblad, spetsar  Maya Roads fantastiska Trinketpins Vintage pearls, och Clocks och clearstamps Amber road, från Pinkpaislee

 

Tack Erica  för detta hedersuppdrag.

KRAM
Katarina

3 thoughts on “En minnes LO

  1. En alldeles underbar lo Katarina! Du är enorm!
    Måste varit en riktig tuff uppgift att scrappa detta fotot med tanke på historian bakom det..
    Fick en stor klump i halsen.
    Du har i vilket fall lyckats förmedla den rätta känslan!

    DU ÄR BÄST!

    STORA KRAMAR Petra

  2. Vilken utmaning och så snyggt! Förresten på tal om snyggt ;D -jag kommer gärna och hämtar LOs veckan före kursen (som är halloweenhelgen och sedan helgen efter) Blir E och L ledsna om LOna är borta hemifrån så länge?
    Sköt om er!

  3. Hej!! ja den var hur härlig som helst och du hade lyckats hur bra som helst nu är den i mitt minnes album🙂 Jag kommer aldirg glömma den dagen som hände med henne saknar henne ska jag lätt säga det var tungt för mig i början men ja har inte kunnat bearbeta detta

Leave a Reply

