Nytt i magdas blogg igen :)

Att bli inbjuden på fest med kort varsel har nog alla varit med om någon gång, och att då komma på en bra present till värdinnan kan då glömmas bort…harkel, jodå jag glömmer allt som oftast.

Men idag var jag i den lokala butiken som har allt och lite till, (ibland undrar man om det är en matbutik eller ej)
I en liten korg inne i ett hörn hittade jag små anteckningsblock, och priset var under tian, vilket var ett bra pris… så jag köpte på mig ett gäng, och vad var då tanken med mina små block? jo denna…..

Väl hemma igen letade jag fram min låda med spillbitar….. sax, lim och några magneter…..

miniblock

jag sandpapprade lite på ytan på blocket då det var glansigt, detta för att få limmet att fästa bättre,  skar till en spillbit så att den blev ca 1,5 cm bredare än blocket på alla sidor, och limmade fast mitt spillpapper, klippte hörnen och limmade lite till

och vad blev det då av mitt limmande och klippande…. jo en hel hög med bra att ha presenter dessa block har en magnet på baksidan  så att de kan hänga på kylskåpet eller anslagstavlan…

miniblock1

och vill man göra det extra festligt kan man göra  ett litet hål i blocket och fästa ett litet band och en fin penna i bandet. gör sedan en liten påse att ge bort sin lilla gåva i…. garanterat personlig. …. Vilken tur att jag nu gjorde dessa, för på lördag är jag bjuden på kräftskiva

 

material: spillpapper från G45, My Minds Eye, Maja design och SassaFrass.
blommor från Prima

KRAM

One thought on “Nytt i magdas blogg igen :)

Leave a Reply

