Jag har kladdat med Gesso

Ja att tänka utanför sina gamla ramar är ibland svårt… Los börjar likna varandra.. man använder sitt favoritmaterial gång på gång och åtminstone jag suckar och vill komma vidare…

Jag har under en längre tid haft en burk med Gesso hemma,  (vad gesso är kan du hitta info om tex  här) och jag har länge funderat på att använda detta medium, men inte riktigt vågat… men nu tog jag steget rakt ut i det okända… och jag har haft så skoj….

det fick bli några tavlor som snart ska monteras på tavellister i vårt sovrum

Love Love

 

Family Family 

 

material: Hydrangeas, minirosorchipboard,Thickers,  Trinketpins, Glossy accent crackle, spetsar, knappar, misters, glitterstickles, pärlfloss och wellpapp…

(Gesso och Pannå har jag införskaffat i den lokala konsthandeln, det finns inte i Magdas shop)

Vill du testa på att göra något liknande? Kika in i Magdas forum där jag även har laddat upp en liten steg för steg beskrivning på hur du själv kan skapa liknande konst med ditt scrapbookingmaterial  och en utmaning under tutorials.

 

KRAM

4 thoughts on “Jag har kladdat med Gesso

Leave a Reply

