Förkylt!

Att jobba i skolans underbara värld innebär inte bara glädjen att få umgås med busiga, spralliga, härliga barn hela dagarna, utan det innebär även att man alltid tillbringar tid med deras bobbor också, speciellt i förkylningstider är det mindre skoj, för sjuk blir jag, åtminstone ett par gånger om året får jag någon liten hoppande bobba som gör mig sjuk.

Den här gången blev jag förkyld, och fick en bihåleinflammation på kuppen😦
Inte något vidare, ont i huvudet, yrsel och täppt så att det känns som om man går med huvudet i en burk…. vilket inte funkar så bra när man jobbar i skola, mycket ljud, och promenerande fram och tillbaka i klassrum och korridorer gjorde det omöjligt att vara på jobb, orkade inte hålla huvudet på topp… så nu har jag varit hemma i två dagar, har fått mediciner, så nu börjar täpptheten att släppa, hurra!! förhoppningsvis ska jag orka jobba i morgon igen…. bara huvudvärken släpper så brukar det ge sig sen,,,,,

nåja inget ont som inte för något gott med sig, jag har suttit hemma och vikt socklådan som varit ignorerad hela sommaren, jag har städat mitt skrivbord så att jag faktiskt slipper ha min laptop i knät när jag surfar, jag ser mitt pysselbord, och kan med sanning säga att det känns skönt att sitta och plocka saker på sin plats… efter en intensiv period med DT-scrapping kan jag nu städa undan de projekten, de väntar på publicering i Magdas Blogg, och nu väntar jag på lite DT-material från Craftica att hugga tag i… mitt lilla gäst designer uppdrag som ska bli så spännande,….

kontor

kontor2

IVe been home sick for two days now, with a sinus infection, bad headache, and it feels like I have my head in a can. Its one of the backsides of being a teacher, you get all sorts of infections….

Well nothing bad comes without something good… I have had time to clean the sock-basket, where I collect all socks after they are washed, and that one have been neglected all summer, since noone have been using socks….

and I have made some oragnisation and cleaning on my desk and in my carftingspace, and it feels good after a hectic period of DT work for Magdas blogg.

Now Im eagerly awaits a guest DT package from Craftica, it will be so exciting to see what is coming🙂

 

/ Katarina

3 thoughts on “Förkylt!

  1. Åh, krya på dig! visst är det skönt att rensa lite ibland!😀 Och vilket mysigt scraprum du har! *vill ha* ska bli så kul att se vad du gör för Craftica, ska in där och kika nu

    Kramis

  2. Oj, vad kul att få se ditt pysselrum!🙂 Vad fint det är! Och det ser stort och luftigt ut.

    Skönt att höra att du är på bättringsvägen! Håller med om att den där burkkänslan är bra jobbig.

    Kram!!

  3. Tack tjejer!
    rummet är inte speciellt stort det är lite på 10 kvadrat, så inte något jätterum, men när det bara är jag som huserar här så är det ok. Dessutom får golvet fungera som gästrum när vi får besök… så då gäller det att hålla städat..🙂

Leave a Reply

