Lite nytt i Magdas blogg

Ni missar väl inte att kika in i Magdas blogg, den uppdateras dagligen, och iland flera gånger på en dag.

Jag har iallafall idag ett litet minialbum i deras blogg.

Hittade en jätterolig tutorial på ett minialbum uppbyggt nästan som ett litet hemarkiv, häromdagen när jag rotade på internet efter en helt annan typ av filefolder tutorial….

Självklart kunde jag inte låta bli att slita fram mina sista Maja Design papper, sax och lim…. för jag ville göra ett eget album till alla minnessaker från vår semester.

Även om instruktionerna är på engelska så är själva upplägget är jätte enkelt, skriv ut- rita av- limma ihop-montera. Och det blir ett litet fiffigt minialbum för allt som tar lite plats som man inte vill ha på tex en LO.

 

 

 

Jag har använt mig av Bazill cardstock som bas till mina filefolders, sen har jag använt mig av mönstrade papper från Maja Design till utsidan av foldrarna. Jag har även använt mig av QK lejon, fluid chalk, blommor och Band och paperclips..

Själva albumet är ihopmonterat med ringar, även om det går lika bra att använda sig av tex band eller snören.

/Katarina

3 thoughts on “Lite nytt i Magdas blogg

  1. Gillar verkligen ditt minnesalbum – vilken bra idé! Jag vill så gärna göra ett mini men vet inte vad jag ska ha för foton, nu har mitt problem löst sig. Tack, vännen!😀

Leave a Reply

