scrappat lite

Jag är knappast den ende som samlar på papper, man köper in för att de är fina…. och sen ligger de bara där…. man vågar inte riktigt börja jobba med dem.

 

Så har jag varit med en hel hög med papper i min samling, men nu har jag bestämt mig att för att få köpa mig av de nya fina papprena som släppts på CHA mässan nu under sensommaren så måste jag scrappa undan lite av det jag redan har i lager så att säga….

så här kommer en första LO med mitt mål att få bort gamla papper…

hejsan-flickvän

Min dotter är en riktig busunge.. med massor av fantasi, och hon har lagt beslag på en av sin fars avlagda mobiltelefoner, den är silvrig och fin… så den blev hennes🙂 I vart fall så leker hon gärna att hon ringer sina kompisar på dagis…. och häromdagen utspelade sig denna lilla episod,…

lilltjejen lekte som vanligt, tog upp sin telefon ur den rosa handväskan plippade på tangenterna och sa:

-Hejsan flickvän vad gör du?
Varpå storebror vrålar från övervåningen….:

-Det heter inte FLICKVÄN när det är ens kompis!!!!!!

lillasyster tittar förvånat upp mot övervåningen och säger i luren… Du flickvän…. det heter visst kompis!!! 

*hahahahaha* gissa om vi hade roligt åt det…. och jag var ju tvingen att föreviga ögonblicket.

Materialet till LOn är MME-BellaBella, Bo Bunny-Sweetie pie snuggle, och blomranka från Prima….

Allt har jag köpt hos Magdas, men det verkar vara slut i shoppen… men jag vet att snaaaaart kommer massor av nytt in… vänta bara, massor av nya favoriter…. och passa på att kika i shoppens fyndhörna, det finns massor av härligt att fynda där med🙂

4 thoughts on “scrappat lite

  1. Hi hi hi … vilken söt historia! Och vilken härlig layout! Gillar fotot massor också, verkligen fint och med lite vintage-känsla.

  2. Vilken gullig liten historia, de är ju bara för härliga de små liven!! Det är ju bara ett sånt där måste att scrappa. Layouten är så himla fin! Och jag gillar din idé om att använda papperen innan man köper nya, jag är precis likadan och samlar på hög…

  3. Tack!
    Ja det är roligt vad de små hittar på för tokigheter….
    och tack snälla för era söta ord om min LO
    /katarina

  4. Vilken underbar LO, och vilken sagolik historia!!! Jag skrattade gott när jag läste om ordväxlingen mellan dina barn!!! Klart du var tvungen att fånga det ögonblicket, vilken lycka att få fånga just ett sådant guldkorn!!!

Leave a Reply

