Jag har rensat garderoben

Igår var jag på lunch med väninnan som äger klädbutik…. jag tror hon tyckte det var dags för mig att rensa i min garderob…. hon är finkänslig, men med tanke på den rabatt jag fick av snälla söta så misstänker jag att det var så……

i vart fall, i morse steg jag upp strax efter att maken farit på jobb, och ja vad kan man säga….. jag rensade garderoben, och det blev inte mycket kvar….

Alla kläder i för små storlekar som jag lite pantat på i fall att jag mot förmodan skulle krympa, ja de blev undanpackade, alla kläder som det var hål i eller var urtvättat som hängt med i mer än två säsonger, som inte duger som pyjamaströjor, ja det fick åka det med,

det blev en stor kasse full med kläder som ska bort, och det blev väääääääääääldigt tomt i garderoben, nu måste jag prioritera kläder i höst, för när det ekar i garderoben, ja då är det tomt….. men samtidigt känns det skönt, varför ha en massa kläder i garderoben som påminner om att man en gång var mindre än den man är idag, men som gör att man ständigt känner sig tjock eftersom de inte passar? är det inte bättre att försöka rensa bort dem, och införskaffa kläder som är smickrande för den man är idag, trots volanger på magen? hitta jeans som passar, skjortor och tröjor som sitter skönt som man trivs i, som inte är urtvättat med miljoner småhål i.

Ja… tror jag ska använda mig av mitt sparkapital i augusti och ladda upp lite nytt, för visst är det roligt att få känna sig lite snygg, istället för att vara en grå säckig mus??

KRAM

Leave a Reply

