Idag har symaskinen gått varm

Gjorde en rajd i mina skåp idag, och hittade tyger i mängder… det fanns så det räckte till nya köksgardiner, yay…. blå och grönrutiga…. känns sommriga…. är lite trött på mina vita som hängr uppe sen vi flyttade in för ett år sedan, förutom vid de tillfällen de legat i tvättmaskinen.

Sen hittade jag en hel hög med härliga plysch tyger i limegrönt, citrongult och cerise… så nu har jag sytt en kjol till min dotter i rosa, om den passar och är ok för mitt modelejon så blir resten av det rosa tyget samt det gröna och gula omvandlat till mjuka kjolar att ha tex på dagis. (kan ju tillägga att mitt slöjdbetyg i syslöjd var allt annat än bra) men eftersom dottern bara vill vara princessa så är det väl lika bra att försöka sy lite kjolar att dryga ut garderoben med.

borde gå en sykurs, och lära mig sy lite mjukisbrallor, kjolar och klänningar, ev lite långärmade tröjor, så att man kan uppdatera barnens garderob, för de växer som skrutt, och Lilltjejen vill inte ha brorsans kläder längre, så att ärva är tydligen inte att tänka på. för svarta brallor med blixtar på är svåra att färga rooooosa som min dotter vill ha.

Dessutom har jag hittat några häftiga spillbitar och blixtlås som jag funderar på om jag ska försöka göra små typ necessärer av att ha i väskan, en för alla läppfett, handkrämer osv som dräller runt, en för nycklarna, och en för pennor sudd och annat löst krafs.

Jag har alltid så vansinnigt´med grejer i min handväska…… senast jag hällde ut allt fanns detta i min handväska:

min-väska

Min arbetskalender, nycklar, mobil, hygienartiklar, huvudvärksatabletter, plåster och sårtvätt, godis, pennor sudd, allergimedicin, näsdukar, solglasögon, nylonstrumpor, en pixiebok, ett unospel, hårborste, sax och scrapbookingprylar…..

nu är lite undanstädat… men det behöver organiseras lite för ringer telefonen så hittar jag den inte..😦

 

nä, nu ska jag ladda batterierna, gå och sova, för i morgon ska två knoddar till tandläkaren, och det är en mardröm för mig, mina barn hatar nämligen att borsta tänderna, det är en kamp varje dag.

 

Ha det gott

KRAM

Leave a Reply

