Teknikens under

Åhh jag kan bli smått galen, vad är det med mig och saker som är mer tekniska än en brödrost?
den senaste tiden så har tekniska saker verkligen givit mig trubbel, långköraren är min torktumlare, jag begriper inte, den vill bara inte fungera. Den har varit på service flera gånger, och på servicen hittar de inget fel, ändå fungerar inte den J****a Torktumlaren, sen ja vad händer sen?? Jo min dator lägger av. och den här gången vet jag att det inte ligger minipärlor i den… det verkar bland annat vara någon liten fläkt som inte riktigt vill vara med så datorn överhettar och stannar. Sen har maken försökt rensa den så att den ska funger abättre program mässigt, vilket resulterat i att dator H*****t  inte vill starta mer än om man gör fem försök, då startar den i felsäkert läge för att sedan starta i normalt…. vilket ju inte är riktigt normalt. eller hur? Nu har jag en annan dator och jobbar med, men den har inget Photoshop…. gissa om man känner sig handikappad utan sitt favoritprogram i datorn…… gahhhh maken får nog installera åt mig idag, för jag måste ju ha ett Photoshop jag tog ju massor av scrapvänliga bilder på semestern och under felstivalen vi var på i torsdags.

Till råga på allt börjar min telefon att dra sin sista suck,,,,, den har varit superbra, hållit batteri i veckor, de senaste tre åren, men nu laddade jag den i onsdags, och torsdag natt var batteriet slut…. suck och vi var på resa, och hade jag någon laddare med mig?? Näää, eftersom den alltid hållit batteri så länge förut. Gissa om man känner sig handikappad när telefonen slutar fungera.

Jag funderar faktiskt på att skaffa mig en ny telefon, men jag vet inte riktigt vad jag vill ha, så den gamla får hänga med tills den gett upp helt.

Nåja, resan till Björneborg var trevlig, Vi var med om något som jag inte tror skulle hända här på Åland, nämligen att 15000 personer, sitter i gräset framför scenen, och har picknick. Där satt alla i inhängnat område, solen sken sitt vackraste leende,  med egen picknick, egen dryck, även alkohol (det fanns två små öltält på området men inte vet jag om de hade så mycket att göra egentligen) och det var helt lugnt, det var som en stor familjefest… supermysigt. Verkligen något jag rekommenderar till ett annat år. Packa egna väskan, ladda med gott från bageriet, delikatessen och Alko, lägg ut en filt i gräset, ät lite ost och kex, och ha en härlig stund med vänner. Vi, jag och maken, ska nog försöka fara fler år, för det var verkligen en upplevesle.

Duffy var helt ok🙂 tror jag ska skaffa skivan, det var riktigt härlig musik, sån man kan ha i bakgrunden när man jobbar, eller har besök, soft, lite soul och skön att lyssna på.

 

Igår tillbringade vi dagen i Åbo, med en bekant och hennes son, vi mötte upp och fikade, åt lunch, kikade i butiker och sedan gjorde vi sällskap hem på båten tillbaka till Åland.

På båten blev det lite shopping också🙂 Det blev ett Guitar Hero Metallica version till maken och mig…. vi har aldrig varit mycket för playstation, men guitarhero var något vi båda uppskattade, så nu har vi skaffat ett eget.

Det blev även lite sprit, Caiphirina, och Mojito våra favvosar, så nu kan vi lyxa med härliga svala sommardrinkar när vi vill resten av sommaren. kanske man borde köpa en kruka med mynta att ha på altanen till drinkarna också🙂

vi köpte även lite leksaker till barnen…. och maken ja han skämde bort mig och köpte mig ett par nya super sköna och snygga sandaler (som även får fungera som arbetsskor i höst) och en ny Handväska🙂 det ni… en handväska, det trodde jag aldrig, maken är nämligen inte så förtjust i min fablesse för märtaslungor som han kallar dem, men den här var tydligen ok, för han betalade den när jag lycklig hade valt en jag gillade🙂 Den var dessutom inte helt billig, men grejken är att den var mycket billigare  än den jag hade sett i Åbo tidigare på dagen, den hade nämligen även givcit mig hicka…. den kostade nämligen 220€ liiiiite över min gräns vad en handväska får kosta…… åtminstone om maken är med och ser vad jag spenderar😉 nä skämt åsido, jag har aldrig köpt en väska som kostar över 100€ även om jag gärna suktar efter dyrare emellanåt.

KRAM
Katarina

One thought on “Teknikens under

  1. Ja, det där tekniska, det SKA bara fungera! Det gläder mig attläsa att ni haft så mycket mys senaste tiden!!!!! Ha det gott!

Leave a Reply

