En dags hårt arbete

PMS och städning är en bra kombination har jag märkt,….. Jag blir så förbannad att det mesta ordnar sig i städväg och när dagen är över somnar jag på en sekund pga allt hårt arbete.

Idag har jag än en gång möblerat om i huset, Jag trivdes inte på vinden/i garderoben, så nu är jag ute ur garderoben *tihi* och har åter möblerat in mig i mitt gamla rum dock med en del förändringar i möblering och även minskat möbelvolymen lite. Känns skönt, har uppsikt över vad som händer i huset, istället för att sitta längst inne i ett hörn.

Garderoben på vinden får nu bli ett helylle förråd, dit vi knör allt det där som vi inte riktigt vet var vi ska göra av, som ett extra köksbord, en utdragbar juniorsäng (någon som behöver?? vi funderar nämligen på att sälja stommen) och även en hel del andra möbler har jag för avsikt att knöla in i det nya förrådet🙂 yayy!!

Nu är snart mitt kontor färdig städat, pappersförvaringen har jag för avsikt att byta ut i höst så då får det bli rensning av alla papper igen. en tur till Ikea, köpa lite luckor till garderober, en mappvagn och lite hängmappar får bli lösningen på mitt förvaringsproblem av papper tror jag.

I morgon natt ska jag och maken ut på lite äventyr/semester bara han och jag, Vi far till Björneborg på Festival, vi ska bland annat se Duffy🙂 ska bli skoj, gillar hennes sköna musik.

Jag hoppas att vi kommer såpass att man kan fotografera lite, så att man har lite nya foton att scrappa under hösten.

Förra veckan blev det ett helt gäng sköna semester bilder, från Universeum, Borås Djurpark, Astrid Lindgrens värld, och förståss Petra/paradises familj.

Hela familjen Paradise är superhärlig, man känner sig verkligen välkommen, trots att man kommer och flyttar in mitt i deras renoveringsprojekt. Men det är sådant som vi är ganska vana med, mina föräldrar har renoverat i snart tio år, så man börjar bli van vid att dela rum med flyttkartonger, målarburkar osv, barnen höjde inte ens på ögonbrynen över att de bodde mitt i Petras senaste renoveringsprojekt. Det var iallfall trevligt att vara där, dricka och äta gott, prata massor av strunt, och umgås…… detta kan snart kallas tradition🙂

Nä, nu ska jag ta en sista danstur med skurborsten för idag, sen blir det en välförtjänt bastu och efter det sängen, i morgon ska det packas väskor för både barn och vuxna.

 

KRAM

2 thoughts on “En dags hårt arbete

  1. God kväll.
    Vad mysigt ni verkar ha det! Hoppas att Duffy var bra, jag har hennes skiva men inte lyssnat på den än. Visst hade det varit skönt om ikea fanns här på ön? Vi skulle också behöva fara dit…eller, det är jag som vill, hehe. Blir halvt tokig på Daniels hyresvärd. Tydligen är han lite speciell så Daniel vågar inte sätta upp något på väggarna. Hade underlättat med lite vägghyllor för att få ordning i röran här…

Leave a Reply

