Är helt slut……

förkylningen hänger i, och det är länge sedan jag har haft sådana andningssvårigheter som nu… jag går och flåsar hela tiden.

Idag har jag iallfall gjort ett jätteryck, jag har möblerat om här hemma, är inte ens klar ännu, men nu säger kroppen stopp, jag får fortsätta i morgon. Jag har nämligen flyttat runt på möbler, vi har haft en stor walk in closet, dvs en sto garderob på 9kvm, som av någon anledning mest kännts som ett bombområde, och förråd.

IDag började jag rens ur allt, bar ut alla förvaringsskåp och gjorde om garderoben till mtt nya pysselrum. Istället fick mitt pysselrum på bottenvåningen på 12kvm bli gästrum OC garderob istället. Det betyder att jag inte behöver bära upp tvätten till övervåningen, bara bära ned den när den är smutsig…. yeay!!! vet ni vad det märkligaste med flytten är? Att det känns som om jag har mer utrymme, fastän jag har två bokhyllor mindre, och 3kvm minder att röra mig på.

dessutom känns det bra, för rummet ligger liksom bakom vårt sovrum, så man måste igenom sovrummet för att komma till pysselrummet, det betyder att det inte kommer att vara fri insn i röran när det kommer gäster, kontrollfreak som jag är gillar jag inte överrakningsgäster, just för att mitt pysselrum alltid ser ostädat ut.

ska fota och visa mitt nya krypin när det är färdigstädat…..

morgondagens arbestlista består alltså av att:
* bära ut de sista 9 flyttkartongerna som stått i garderoben istället för i garaget, till garaget. så att jag kan möblera om i vardagsrummet….. längtar tills jag har råd att slänga ut soffgruppen och köpa snygga fåtöljer istället

*Bära upp det sista av mina scrapsaker från bottenvåningen och fixa fint

*städa det nya gästrummet (yippey, nu kan man ha gäster utan att skämmas🙂

*sen är det bara allt annat kvar som hör till det vanliga livet, dvs tvätt, disk, osv…. behöver nog ta et tag med moppen i

 

I morgon är det sista dagen på dagis för sommaren…. personalen kommer att få ett varsit presentkort att köpa en pocketbok för…. för sonen 6 år sa så klarsynt,,,, en bok vissnar aldrig. måste nog göra en LO om det … det var så gulligt.

 

Nu ska jag gå tilll bastun och värma min ömma kropp, och sen blir det tidigt sänggående för nu är jag trött

 

KRAM

Leave a Reply

