Att vara en äkta kommunalarbetande lärare…

första veckan på sommarlovet, och sjuk…… suck!

öronvärk så att jag funderar på om jag måste söka sjukvård för att kolla upp det, täppta bihålor, ledvärk och feber…. ja allt som hör till en redig flunsa…. men måste man få den när man är ledig??

 

eller ledig och ledig, jag har faktiskt varit på jobbet den här veckan, måndagen tillbringade jag i materialförrådet på jobbet, och rensade upp allt bildkonstmaterial inför nästa läsår.

och idag rensade jag mina högar med papper och pärmar, allt för att återkomsten till jobbet ska bli så behaglig som möjligt i augusti.

Tänkte ev pallra mig dit både i morgon och på fredag med, men sen kommer jag att jobba hemifrån med att planera höstterminen.

men visst är det typiskt, sjuk när man är ledig?! Nåja, vi får hoppas att det är över när sedan värmen och solskenet kommer….. om det nu blir någon värme i år….. själv går jag fortfarande med vinterjackan på, för 8 grader känns lätt kallt så här ute i skärgården…..

 

nähä, dags för en kopp Finrexin, och sedan bädda ned sig i sängen en stund…. innan barnen ska hämtas på dagis om en timme, sen är det väl full rulle här igen…

 

Ha det gott

 

KRAM

Leave a Reply

