Jag måste få skryta bara liite..

dsc_8765

Jag har vunnit en pokal!!

Ja, hör och häpna, jag har gått och vunnit en pokal, och dessutom i luftgevärsskytte av alla möjliga former av tävlingar.

I helgen var vi till Eckerö vårmässa för att kika runt lite, sådär som alla andra gör också, mest för att träffa folk, köpa lite godis (och jag åt inget godis alls, bara barn och make) och se på allt som ställs ut och säljs.

I vart fall hade de luftgevärsskytte i ett hörn, och tävlingar i junior, herr och damklass. stora killen ville förståss testa, så Far och son sköt flera serier, och faderskapet som i samanhanget är proffs, han har skjutit luftgevärsskytte på löpande mål i flera år, ja han tog förståss chansen att göra ett bra resultat, när faktiskt tavlan stod stilla. och skjöt som bäst 48poäng av 50 möjliga då hade han skjutit 4 serier med fem skott i varje serie.

Herrarna gjorde sig förståss lustiga, nog skulle väl lilla frugan våga sig på att skjuta också, det gjorde ju inget om man nu missade tavlan osv… ja ni vet hur det kan låta…. så tillslut lät jag mig övertalas, och brännde iväg fem skott.  och gjorde ett resultat på 47 poäng av 50 på ett försök. vilket gav mig första priset i damklassen!

sen var det tyst på de skrattande herrarna🙂

Nåja, det var ju lite fusk, för damer fick ha stöd medan herrar var tvugna att hålla bössan stående, tror inte jag gjort ett lika gott resultat om jag varit tvungen att hålla bössan utan stöd.

Men som sagt, lite skryta måste man ju få göra🙂

för jag har aldrig tränat skytte mer än som barn på stugan, med att pricka måltavlor när brorsan fick ett luftgevär. men jag sade till maken att det börjar nog bli 18-20 år sedan jag höll i ett luftgevär sist.

 

På tal om tävlingar…… jag har ju varit med i scrapstreet.com´s tävling scrapstar3, och jag höll mig kvar tills nu, dvs fyra omgångar av fem, jag kom alltså bland de 12 bästa🙂 alltid något, och inte är jag ledsen för det, nu är det över, tack till Mahlin och Camilla för era fina LOs som jag använde till min artikel i förra omgången, den kommer att publiceras i sommar, så jag håller er uppdaterade🙂

 

KRAM
katarina

3 thoughts on “Jag måste få skryta bara liite..

  1. Hej!
    ville barrra tacka för senast.Vi blev sittande hela dgn med inbjudningarna.Enkla som hon ville ha dem.Jag skickar så får du se.Fast inte alls i din klass förståss..:)
    Kramis
    P.S fortsätt med skjutandet ,som motvikt till scrappandet:)

  2. Grattis till pokalen! Det är alltid kul att få tyst på skrytande, nedlåtande herrar.😉

    Kram

Leave a Reply

