Snillet spekulerar

Pratade md min elektriker igår, dvs brorsan….. har haft min torktumlare på service för att den torkar inte tvätten , den kokar tvätten men den blir inte torr, ja ni fattar problemet…..

nu till resultatet….. min tumlare gillar min bror men inte mej, den fungerar nämligen felfritt när den är på service, men den fungerar inte hemma…. hur kommer det sig??

1. Tumlaren gillar min bror bättre än mig?

2. Tumlaren gillar Män bättre än kvinnor ( funkar inte i praktiken då den inte gillar min man heller)

3. Tumlaren gillar inte vår familj…..

Jaha hur gör man då?? det är ju som om torktumlaren har ett litet problem med vår familj, så nu får elektrikern komma och kolla hemma hos oss för att se varför den inte torkar hos oss…. Ja det är tur att han finns i familjen, annars skulle man kanske bli än mer idiotförklarad än vad man redan är…🙂

sen kommer nästa fundering…. VEM bestämde hur man ska vika ihop en bipacksedel till mediciner? var det samma dåre som kom på hur man ska vika ihop en karta??

Alltså det är ju helt hopplöst… först ska man vika åt ett håll, sen ska man vika in från andra hållet in i det man redan vikt osv…. helt ologiskt… Det går ju bara inte att vika ihop snyggt igen…..

Nä mutter mutter mutter…. nu knölar jag ihop den förbaskade bipacksedeln och kastar den……

 

om ni undrar varför jag viker bipacksedel… jo småttingarna har fått streptokocker.

 

KRAM

3 thoughts on “Snillet spekulerar

  1. Vilken elak tumlare!! Jag kan ha samma problem med datorer. Sen jag skaffat egen så har jag dock haft mindre problem, men när jag fortfarande bodde hos mor och far så ställde datorn alltid till med ofog när jag satt vid den. Men när pappa satt så fungerade den felfritt. Med andra ord var hans konstanta fråga när jag bad om hjälp: “Vad har du gjort nu då?” Grejen var ju att jag hade inte gjort något!! Inget utöver det vanliga, anywho…

    Hoppas kidsen friskar på sig asap!! Inte skojsigt att vara sjukling, inte.😦

    Jodå, nu är jag igång här. För fulla muggar. Kliar mig i huvudet, sliter mig i håret, suckar och pustar och klipper och klistrar…😉 Tre alster uppe och fler på g som inte är riiiktigt färdiga än. Tack för det här jätteroliga!! Det är mina första utmaningar utöver LC-mässan som jag bara medverkade på under en av de två dagarna, tyvärr.

  2. *fniss* hoppas er torktumlare kommer på bättre tankar och ger er en chans till ;0) Ni får se till att den trivs bättre den här gången, så han inte börjar tjura igen.

  3. hej,
    jag hittade hit genom Ann Granlunds länkar.
    Gillar ditt sätt att skriva, fniss, känns som om vi är lika.
    Jag tittar in igen…

Leave a Reply

