Ful ankunge

ful-ankunge

Har pysslat lite igen, man kanske inte kan tro det när man möter mig, men jag har jättesvårt att vara i stora folksamlingar med människor jag inte känner.

Det är länge sedan nu, men när jag var yngre gillade jag att vara mittpunkten i tillvaron, men så hände något som förändrade allt. Länge länge var jag inte som alla andra, eller jag är väl inte som alla andra någon gång😉 Men då visade det sig klart vilka som var ens riktiga bänner, det var mycket viskande och undvikande av mig så jag kände mig verkligen som en ful ankunge så fort jag gick någonstans.

flyttade och det blev bättre med hjälp av en hel del terapi, men jag kan fortfarande känna mig felplacerad i stora sällskap och avstår helst att gå till platser med mycket folk om inte jag har stöd med mig i form av min man eller goda vänner eftersom jag annars lätt kan känna panik.

Så därför står det i texten att jag känner mig som en ful ankunge i stora sällskap

3 thoughts on “Ful ankunge

  1. hejsan gumman!!!
    ojoj va länge sen jag var här inne nu! Fy på mej!
    jag ska se till å få iväg ett mail till dej också!! Måste ju få höra hur det är med dej och familjen! =)
    Här är allt bra, lite mycket å göra bara😉
    MEn det är ju bättre att det är så än tvärtom!

    Men du, inte är du någon ful ankunge!! Däremot kan man ibland känna sej som en..Men du ÄR INTE någon ful ankunge!! Bara så du vet!
    Men den tiden har nog satt sina spår å det är svårt att få väck den “ovanan” man får efter att blivit sedd som så.
    Jag vet själv precis hur du känner..å ibland önskar man att man vore som alla andra…och inte ha dessa jobbiga små egenheter som man faktiskt har.

    NÅja..undrar om jag egentligen kunde beskriva vad jag egentligen menade där??😛

    Lo´n är i vilket fall jättefin med en otroligt vacker tös på! =)

    KRamis!

  2. Din LO är underbar, och fotot är också underbart fint.
    Förstår dig, det kan va jobbigt att va i stora folksamlingar – trots att man eg är en social person.
    Kram

Leave a Reply

