Hur jag började scrappa

Min svägerska undrade hur jag kan hålla ordning på allt som finns inom scrapping och svaret är —- det kan jag inte🙂 däremot håller jag koll på sådant som jag tycker är intressant🙂

hon bad mig lite snällt berätta hur jag började scrappa och kanske visa något av mina första alster på bloggen…. och självklart kan jag det🙂

Jag upptäckte scrapping när jag satt hemma och var gravid med äldsta barnet. Det såg skoj ut, men eftersom lilleman inte var den som sov och åt regelbundet ägnades första tiden åt att fotografera bara.

så detta är en av de allra första LOs jag gjorde…

somntuta2003

 

jag scrappade inte så regelbundet i början, jag hade ett gratisblad som kommit från panduro med scrapbookingtips att titta i, och scrappandet det blev då och då bara. jag tog mod till mig och gick några kurser Medis som Mari höll och som fick igång mig att söka mig ut på internet efter inspiration.

shining-star1

jag hittade först utmanings bloggen swe scrapbook där jag lite trevande testade på att göra utmaningar, hittade sedan forumet scrappiz där jag gjorde mig hemmastadd och där jag genom alla vänner och stilar utvecklades, först till att bli kortmakare, jag lade helt scrapbookingen  nästan helt på is under ett år och var DT åt magnolia.

Med kortmakeriet lärde jag mig att använda dekorationer på ett annat sätt än vad jag hade gjort tidigare, och jag hade ett stort stöd av min dåvarande DT kollega Petra/Paradise vi hittade varandra och utbytte många tankar och funderingar🙂 Men när jag hade varit kortmakare ett år, så kände jag att korten stog mig upp  i halsen, det fanns ingen glädje kvar, bara prestationsångest, så då släppte jag det, och började så smått scrappa igen. dvs för snart ett år sedan, och då var det som om något hände och jag ändrade massor i mitt sätt att scrappa.

jag kände mig fri från alla krav, alla måsten, allas olika åsikter om stämpeltillverkare och deras attityder, utan fick bara vara mig själv.

Jag scrappade hela sommaren bara av hjärtats lust, och jag gjorde mer romantiska LOs som tex denna

nea-sover-som-en-angel

¨jag började söka mig ut på utländska forum, och hittade bland annat My scrapbook nook och jag började även kika mer på vad olika tillverkare hade för inspirationsmaterial.

Efter en tid bestämde jag mig för att försöka mig på att bli DT igen, och hade turen att få komma med i MAgdas, och känner att jag hittat hem.🙂

idag har jag ett 20-tal bloggar jag kikar i regelbundet, och ca 5-6 forum som jag kikar in på varje vecka.

Och nuförtiden försöker jag utmana mig själv med olika cybercrops, dvs tävlingar på nätet, och försöker att hålla lite koll på trender och annat, men i första hand scrappar jag alltid med material jag gillar, oavsett om det är gammalt eller nytt.

🙂

KRAM

One thought on “Hur jag började scrappa

  1. God morgon. Kul att läsa och intressant att se hur din stil har vuxit fram! Hoppas du får en trevlig dag och att dottern snart mår bättre. Kram / Anna

Leave a Reply

