God Morgon

Jaha, då var det återigen dags att göra träningspasset att jag runt hela huset och ställa om alla klockor.

Att flytta fram klockan en timme på morgonen är den värsta varianten, jag som redan tycker det är jobbigt med att få sömn och vaken tid att fungera ska nu träna om mina två telningar att stiga upp tidigare och sova tidigare., att få upp dem tidigare brukar inte vara något stort problem, däremot att få dem i säng en timme tidigare…. ja det är en helt annan femma.

Igår var jag och maken barnfria, vi for ut på restaurang, njöt god mat och en flaska vin, sen tog vi en promenad till videobutiken, hyrde en film, satte oss i soffan hemma och såg en film.

Det var dessutom skönt att sova längre än till 5 i morse, idag fick jag sova ända till kl 9, vilket är länge för att vara mig.

Nu ska jag bara äta frukost, sen är det dags att hämta barnen från Farmor och Farfar, och sen börjar ett ståhej utan like… det är två barnkalas idag, så vi ska först på ett barnkalas där sonen ska vara pirat, därefter måste vi hem, skura av honom alla sminkningar för att sedan fara till kusinen på kalas.

Däremellan ska vi helst hinna med lite middag också…. pust…

 

Så idag är det full fart. hur kommer er dag att vara idag??
KRAM

3 thoughts on “God Morgon

  1. Visst är det härligt att bara vara vuxen ibland, och bara en sån sak som att få sova ut en morgon…!
    Underbart med sommartid, mig gör det inget att klockan ställs fram…ljuset kompenserar det big time!🙂
    Och vi har bara en klocka (ja…i hela huset!!! förutom datorn, mobiler) och det är den på ugnen…gjorde ett tafattt försök att ställa om den men får nog leta fram instruktionsboken istället *s*).

    Här blir det en luuugn söndag. Lotus kräktes en gång inatt så vi softar hemma och hoppas på att det inte blir mer. Kanske skulle passa på att scrappa?!😉
    Ha en finfin söndag!

  2. Skönt med sovmorgon! Ja, det är ett himla ståhej att ändra alla klockor men nu är det gjort :o) Tack för din kommentar *glad* Kram

  3. Hej. Vilken mysig helg ni verkar ha haft!
    Jag hade Daniel här hos mig den här helgen, så det har varit jättemysigt.
    Vi var iväg på stan och jag tänkte köpa lite grejer till ett fotoalbum jag ska göra till min farmor. Märker att det här med scrapbooking inte är som då jag höll på med det. Då var det spiralbundna svarta böcker som gällde och man pysslade med det man hade hemma. Kände mig jättebortkommen bland alla prylar och pinaler som fanns i affärerna i helgen, med andra ord. :S Hade behövt dig där! Alla dessa små maskiner, hur lyckas du ha koll på allt? Och vad det kostar sen!! Synd att man bor Sverige och inte USA..!

    Hur började du med scrapbooking egentligen, kan du inte berätta om det i bloggen och visa dina första alster?

    Kram / Svägerskan

Leave a Reply

