Äntligen fredag!!!

Ohh det är skönt att det är fredag🙂
Idag ska jag bara ta det lugnt, packa lite småprylar att ta med mig när jag ska gästspela hos Mari på hennes Mediskurs i morgon… det ska bli kul, även om jag inte är så van att undervisa vuxna direkt🙂

men det ska bli kul🙂

Igår var det som sagt föräldramöte, allt gick bra, maken gick för jag fick hemsk huvudvärk, så jag var hemma och passade barn istället,

måste förtydliga om min lilla iritation igår, jag beklagade mig över mellanmålet och fick en kommentar om att nästan alla dagis nog har det så att mellis är kl 14.30…. nåja, nu är historien denna att det dagis mina barn är på har tidigare ätit mellanmål kl 13.30-14 och lunch vid 11. men nu har de hel plötsligt flyttat mellanmålet till 14.30 ibland tom att de börjat äta mellis kl 15 när jag hämtat dem, och dagis stänger kl 17, dvs det finns inte några barn som är längre än det på dagis, och då tyckte jag att kanske det är lite sent att ha mellis kl 14.30 när lunchen fortfarande som jag förstått det är kl 11.

nu har vi dock pratat med personalen, och det verkar som om det trots allt bara varit ett test, och att vi ska få tillbaka mellis på vanlig tid… och jag är nöjd🙂 Alla är vi vanemänniskor, och har man vant sig vid att det för min familj varit helt ypperligt med middag vid 17tiden, så känns det bakvänt att flytta middagen till två timmar senare.

då blir liksom allt på fel för den som gillar struktur, schema och ordning i livet när det gäller tider…… (yup, jag har kontrollbehov)

Nu är det dags att stänga ned för dagen, barnen väntar på dagis🙂

KRAM

Leave a Reply

