Solsken!!

Solen skiner… herre min tid, det var evigheter sen känns det som.

Dessutom har det varit ett ganska behagligt väder, så idag har det inte känts tungt att vara rastvakt på jobbet🙂 vandra runt i vårsolen och njuta medan man övervakar ett gäng busfrön…

Ikväll är det föräldramöte på barnens dagis, så ikväll blir det att tillsammams med 21 barns föräldrar till knö in sig på dagis, gå rundvandring och få information.

känns som om jag inte riktigt skulle ha ork med det idag, men det är bara att bita ihop… jag har näligen lite jag skulle vilja ta upp där, som tex att barnen äter mellanmål först kl 14.30, det tycker jag är lite sent när de trots allt bara är 4 och 6 år gamla.

vi på skolan har ju för sjutton mellanmål tidigare än det på dagen. Inte konstigt att mina barn aldrig är hungriga när vi äter middag hemma, men sen två timmar senare gråter och vrålar över att de är hungriga.

Nåja, dags att gå hem, och hämta barnen från dagis

 

KRAM

2 thoughts on “Solsken!!

  1. Mellanmål kl 14.30 tror jag det är på de flesta “dagis”. Att ni äter tidigare på skolan beror väl på att man äter lunch tidigare där. På dagis äter man ju mellan 11.30-12.00 ungefär. I skolan äter man ju tidigare plus att barnen i regel slänger i sig maten (det lilla de äter) på fem minuter.
    Ni kan ju äta middagen hemma lite senare.
    Hoppas att föräldrarmötet blir givande.

Leave a Reply

