Att återuppta gammal vänskap

Ibland undrar man om man är riktigt rätt navlad :)  Jag är väl inte den som gillar att vara hur spontan som helst,… när jag var yngre var jag spontan så det räckte och blev över, Idag har jag ett lite större kontrollbehov.

Nå i vart fall…. ibland är det bra att våga… för allt kan ju inte bli helt galet eller hur?
För en tid sedan harkel, för typ en vecka sedan, gick jag med i Facebook…. övertalad som jag blev…. och nyfiken som man nu är av naturen började jag söka runt på gamla bekantas namn, konstaterade att de fanns där, sen var det bra med det, är inte den som vill ge mig på alla och skicka vänförfrågningar till höger och vänster kompisar naturligtvis, men ytligare bekanta… nä det har fått vara.

Men så ramlade jag över ett namn, en person jag blev god mycket vän med för harkel….. 20 år sedan. Vi var brevvänner i tio års tid, vi skrev brev till varandra varje vecka i tio år… kan ni tänka….. sen kom livet emellan, och då var ju inte email ett alternativ så kontakten bröts.

Han skaffade sig ett eget liv, och jag med….. ja ni förstår…. livet kom emellan…🙂
I vart fall, jag fick ett infall och skickade iväg ett meddelande på facebook…. på vinst och förlust, nervös förståss över vad resultatet skulle bli, och idag fick jag svar🙂

Häftigt, att 20 år efter att vi lärde känna varandra på ett scoutläger, återtogs kontakten… kändes superhäftigt. Måste ärligt erkänna att jag inte trodde att jag skulle få svar….. Ja men kom igen… det var över 10 år sedan vi hördes av sist… men samma glada kille  som han var förr, verkar han vara nu också🙂

Så nu hoppas jag att det inte tar tio år innan man hörs av igen😆

Kanske man skulle våga höra av sig till fler vänner iallafall….. eller vad tror ni???

KRAM

3 thoughts on “Att återuppta gammal vänskap

  1. Gud vad kul, är det norrmannen?😉 Jag hittade också en brevvän nyligen som jag hade som barn och velade bra länge innan jag skickade iväg en hälsning. Det är nästan det roligaste med FB; att spana in folk man känt. Kram!

  2. Facebook har inte bara dåliga sidor som många tror!! Även om det är en jäkligt irriterande community i sej!😉

    Superskoj att du vågade skicka iväg meddelandet och att han svarade! Jag hade nog blivit förvånad om han inte gjort det! Såklart man svarar! =)

    här är allt fint. Dagarna springer iväg å jag tycker inte jag hinner ett skit. Nu har vi iallafall kommit ett steg längre i planeringen av ett nytt kök! *tjohooo* men det kommer säkert ta ytterligare ett gäng månader innan nåt händer😉

    Saknar å maila/msn:a med dej gumman!
    HOppas det blir lite annorlunda när Loke börjat på förskola å han somnar MYCKET tidigare om kvällarna än nu!
    (vi la honom precis..klockan är 22:17 *pip* å det är tidigt..)

    Förresten, du länkar bara till http://www.wordpress.com..inte till din egna blogg. bara så du vet =)

    STOOOR KRAM Petra

  3. Gud va kul! Jag älskar facebook, där håller jag kontakt med massor av mina tidigare vänner som jag återupptagit kontakt med just där!!
    På lördag säljer jag på loppis på RK-gården så jag kan inte titta in på scrappingen, tyvärr!

    Nu har jag handlat så mycket + att jag väntar på paket med stämpel-klossar o en tidning som blir en saftig historia så nu måste jag avvakta med French FleaMarket papprena. Såg du mina scrappingar med Bellizzio papprena på bloggen. Har du dessa oxå?? Puss o kram🙂

Leave a Reply

