Ett superdupertips

Jag vill dela med mig av ett superdupertips jag ramlade över på scrapbook nooks hemsida idag, är du en sådan scrappare som har svårt att hitta matchande färger till dina LOs? då har jag lösningen för dig🙂

denna sida har en Colour palette generator och det är supersnajdigt! man laddar upp en digital bild/fotot man vill scrappa med …… som för mig i detta fallet denna bild:

untitled-1

och med palett generatorns hjälp får jag en hel palett med färger som passar till min blivande LO, hur fiffigt som helst, och  har jag fattat det hela rätt så om man scrappar tex digitalt så får man även HEX nummrena så att man kan ta fram exakta nyanserna.

 

så nu ska jag ge mig på att scrappa lite🙂

KRAM

Leave a Reply

