Att rensa i röran

Att rensa och att städa, det är verkligen inte min grej. jag gillar ordning och reda, men av någon anledning har jag svårt att upprätthålla ordning och reda.

Tittar jag på mina kollegor på jobbet, så har de alla sina papper i prydliga mappar, pärmar och högar. allt ligger i linjära rader över skrivborden, samt penna och suddgummi i en liten hög lite snett ovanpå den vitaste pappershögen…. själv…. jag har färgtuber i en shopping korg på golvet brevid skrivbordet, stora pappersark som lite farligt dinglar över kanten på min hylla ovanför skrivbordet. färgade papper ligger utspridda över skrivbordet och det är ett “kreativt kaos” överallt där jag drar fram.

Så är det här hemma också, min kreativa sida är liksom steget före min organiserade sida, så det är ständigt kaos hos mig. tur man har stora ytor, så att det tar ett tag inan kaoset är ett enormt problem.

Men under veckan har jag faktiskt försökt att reda upp lite, istället för att skaffa mer förvaring, försöka reda upp, kasta och rensa i det jag redan har, och fram till nu har jag lyckats att rensa i min blomförvaring. Så nu är det uppsorterat efter nyanser och till viss del tillverkare.

Mina favoriter, forever flovers från Prima har fått en egen låda, sen är det andra uppdelat efter rosa/röda nyanser, blå/gröna nyanser och beiga/bruna nanser och en med olika nyanser av vit.

alla knappar är i en enorm glasburk för inläggningsgurka, men det orkar jag nog inte sortera just nu, drömmen vore att sortera upp dem i alla regnbågens färger, så att de är lätta att hitta, men näää, de är rätt dekorativa i sin jätteburk också.

banden ja det är verkligen en ordning för sig…. den har jag ingen optimal lösning på, just nu samsas mina favoritband i en stor glasvas, resten ligger upprullade på bobiner i en papplåda.

min dröm vore att ha en atelje som ser ut så här  men för att få det så måste jag nog byta plats på köket och mitt pysselrum.  nåja, inte är det jag har så illa pinkat det heller, det är bra mycket mer än jag hade före vi flyttade till huset, då bodde jag med mina grejor i en garderob och en hylla gjord av elfa skenor… nu har jag ett helt rum, och aldeles för dålig ordning på mina grejer.

Tanken jag har är att i sommar när jag har semester försöka mig på att göra en total renovering av mitt rum… kanske inte tapetsera om, men skaffa mig en mera vettig förvaringslösning. för som det är nu så har jag jättedålig koll på vad jag faktiskt har eller inte har.

Så till sommaren kommer jag att ha klippkort på Ikea misstänker jag.

Har haft besök av söta Mari idag, som lånat lite material till sin mediskurs som hon ska hålla nästa helg.  Hehehe det märks att vi gillar samma hobby, för jag tror hon fick med sig halva min kollektion av LOs🙂

Det som ska bli mest spännande är att fara till kursen och spana lite på alla deltagares alster, få lite inspiration och nya ideer.

 

NU ska jag bada bastu och sedan ska jag nog besöka snarklådan.

Jag har ett litet minialbum på G, men det är inte riktigt färdigt, så ni får ge er till tåls någon dag till

 

KRAM

One thought on “Att rensa i röran

  1. Katarina- din luring – om du har rörigt har jag ett katastrofområde! Tack för en trevlig kväll, massor med inspiration och härliga böcker! LOna kommer att komma väl till pass på kursen – välkommen på tjuvtitt och se vad vi gör.
    PS jag gjorde en lift när jag kom hem från Scrapbooking mm.
    Förstås…

Leave a Reply

