Jag tänkte en sak, men gjorde en annan

Igår kväll var tanken att jag skulle sätta mig ned framför tvn och se på melodifestivalen, maken bortrest och barnsn sov, men det blev inte så…. jag började titta och säg de två första bidragen sen kände jag bara att NÄÄÄÄÄ! jag vill inte höra mer, alltså jag har missat alla melodifestivalprogram i år, och efter att ha tittat igår så kände jag att det kanske inte var någon förlust. Visst, det var helt ok låtar, men näää det var något som gjorde att jag bara kände att STÄNG AV!

istället traskade jag ned till mitt lilla rum…. hrm så litet kanske det inte är med sina 12kvm. Men det är lite lätt oinspirerande…. Ibland önskar jag att någon vild inredare typ som Simon och Tomas skulle uppenbara sig i dörröppningen, slita ut allt och göra en optimal lösning med massor av fiffiga lösningar, och snygga brukar de vara också.

Maken och jag brukar titta på deras inredningsprogram ibland och maken buar och bähar sig ibland över deras färgval och stil, men jag tycker det är underbart. Visst jag gillar den avskalade vita eller den bruna engelska lantstilen, men det är något med färg som bara tilltalar mig så…. men för at nu inte maken ska få spunk så är vårt hus inrett i ganska dova gråa, och gröna färger. (TRIST och totalt icke Inrett med möbler som verkligen är mindre passande i vårt hus, men som småbarnsförälder får det gå, vi får satsa på inredning när barnen inte längre repar med gafflar, eller hoppar i soffan) enda stället vi har vitt är i köket, och den tapeten vi har där gillar jag. Här i pysselrummet är det beige och brunt, fint, men inte färgglatt direkt, men så var ju det tänkt att vara ett gästrum, inte min privata atelje från början heller.

 

Nå nog med svammel……. det blev iallafall en LO

syskonkarlek

Jag har använt mig av papper från Marks Paper Company, och måste säga att jag blev lite besviken. Papprena är urfina, det är inte det, de har ett så snyggt tryck som liknar tygstruktur, men jag hade gillat papprena ännu mer om den strukturen hade kännts när man tar i pappret. Lite som Bazillpapprena med Canvasstruktur förstår ni? De ser ut att vara skrovliga, men är helt släta…. lite trist.

 

Nu ska jag ladda upp med frukost,

Kram

One thought on “Jag tänkte en sak, men gjorde en annan

Leave a Reply

