Har skruvat idag

Det har ju varit stor debatt det senaste om huruvida kungen ska betala kronprinsessans bröllop själv eller ej, och jag tycker väl att kanske det borde finnas ett och annat bankkonto man kan ta ifrån om man nu tillhör gräddan av sveriges förmögna. Iallafall skulle det vara det mest politiskt korrekta i dessa tider när många får gå hem arbetslösa att åtminstone inte låta skattebetalarna betala hela notan, och varför måste kungabröllop kosta näst intill miljarder? nog kan man väl vara budgetsmart även som kunglighet?? eller??  Kan man inte göra bröllop på anbud? billigaste vinner??   Nåja… kul att De äntligen slipper smyga med saken mera,,,,,,

 ivart fall vet jag en sak de unga tu knappast lär behöva göra i sitt nya hem, nämligen skruva Ikea möbler.

Det har jag gjort idag. Barnen fick en varsin bokhylla expedit förra helgen av mormor och morfar och idag fick jag ett ilsket ryck igen, alltså att det ska vara så svårt för en karl att få tummen ut?

Nåja, idag är han ju inte hemma, men han har haft en hel vecka på sig. Så idag tog jag fram lilla insexnyckeln och skruvade två expedithyllor på två timmar.

Gissa om min tumme är röd nu…….. men det blev bra, hoppas nu bara att den nya ordningen smittar av sig på barnen så att de försöker hålla lite ordning i sina rum. ( jo jag vet att det är önsketänkande)

KRAM

Leave a Reply

