Idag är det friluftsdag som gäller.

Idag har jag snyggodräkten på mig…..eller huum, kanske inte, ullunderbyxor, mjukisbrallor, och en mindre snygg men varm tröja. Vi ska ha friluftsdag på jobbet.

Så idag har jag dammat av mina gamla scouting talanger, det ska bli knopar, isvett, hur man tar hand om frostskador, allemansrätten, och lite hur man lägger spår. Mina kollegor ska hjälpa till, så jag har fått ta knoparna, och det är helt ok🙂

Så idag ska eleverna få lära sig råbandsknop, skotstek och dubbelt halvslag, bra att kunna knopar, om inte annat kan de sedan hjälpa till med att förtöja båten, och hissa flaggan därhemma🙂

Vädret verkar lovande iallafall, än så länge vindstilla, och det ser ut att bli en klar och solig dag. Detta kommer att bli en skön dag.

Dagen avslutas sedan med brasa, varm choklad och en spännande saga i det fria. Som sagt det ska bli en mysig dag.

 

KRAM

Leave a Reply

