A really crappy day!!

Ja vad kan man annars kalla dagen idag?? Tur det är fredag den 13 i morgon så att man inte behöver gå och bli vidskeplig på kuppen😉

Både dottern och jag vaknade nog på fel sida i morse, för redan 07.15 var bråket igång. Idag handlde det om en vit bommulsklänning med brodyr på. En klänning som dottern fick i förrgår av farmor och farfar som de köpt på Teneriffa. I vart fall bråket handlade inte om att hon inte skulle få ha klänningen, för det sa jag att hon skulle få, MEN För att få ha klänningen så var kravet en tröja och ett par strumpbyxor under……. men NEJDÅ skrik och panik släng er i väggen….. tillslut efter 45 minuter var vi båda i upplösningstillstånd. Hon vrålade rakt ut, och tyvärr även jag, och tillslut fick hon gå till dagis i enbart sin klänning, barfota och utan tröja. (jo jag är pedagog, nej det fungerar inte på ens egna barn att vara pedagogisk, åtminstone inte mina) så idag har jag träffat en vardagshjälte….. nämligen “Ante”.  Ante jobbar på barnens dagis, och utan att höja ett ögonbryn fick tokfian strutta in på dagis, och antagligen såg han hysterisk panik i mina ögon, för på de fem minuter det tar att lämna barnen på dagis så lyckades han få min dotter att förstå att kanske man borde byta till varmare kläder (kanske att dagis brukar flagga med öppen dörr från 7.30-ca kl 8.30 hjälpte till eftersom det blir kallt i tunn klänning och barfota då) Men i vart fall, när jag lämnade dagis var dottern i full färd med att ta på sig sina kläder.

att sen komma till jobbet var underbart, 13 barn, alla lyssnar när jag säger till ( åtminstone idag) alla jobbade tyst, och det var lugnt och skönt hela dagen.

När jag sen kom hem fick jag plåster på mina sår……. The nooks månadspaket för februari hade kommit och väntade på trappan🙂 Ljuvliga papper, som är som gjorda för lite egentid vid pysselbordet ikväll🙂

 

nu ska jag ta tag i mina osnutna ungar och se om de kan tänka sig lyssna lite på mig 🙂

KRAM

Leave a Reply

