ett inlägg för alla som vill söka DT platser

jag har ramlat över ett blogginlägg från Bernadette Henderson, en riktigt duktig Scrappare som har gjort en lista över vad man bör tänka på när man söker DT jobb.

tänkvärt och bra för alla designteam sugna där ute🙂

själv är jag lite sugen på att jobba hårdare för att bli publicerad under året, och kanske söka DT plats hos någon tillverkare längre fram i tiden.

Men först måste man hålla näsan framme, hitta tävlinga och calls, två sidor som är duktiga på att lansera calls från alla håll i världen är Pubcalls som uppdaterar sin sida några gånger i veckan, de har även en kalender där man lätt kan bläddra månader framåt och kika vad som är på G🙂

den andra är scrapscene, som har en mer blandad blogg, med tips om trender, blogutlottningar, calls osv, en blogg för den som vill ha koll på mycket🙂

Vi får väl se, 2009 ska bli ett år då jag satsar mer på att försöka bli publicerad, och kanske 2010 blir året då jag söker tillverkare🙂

nu så är det väl dags att sätta sig vid skrivbordet och pyssla om man ska få något att skicka iväg till uttagningar, man kan ju inte bli uttagen om man inte skickar in eller hur??

KRAM

Katarina

2 thoughts on “ett inlägg för alla som vill söka DT platser

  1. hihi.. det är precis mina mål det där ju! =) cool! Fast, egentligen är jag inte ett dugg förvånad över att du och jag satsar på och vill samma saker! Heja heja!

  2. Jättebra tips, vad schysst att du delar med dig. (Fast själv hinner jag nätt och jämnt med mina nuvarande uppdrag så jag måste ligga lite lågt). Angående vecka 8 så är jag i K-stad mån-ons, säg till om du hinner med en liten date! (please! pretty please?)

Leave a Reply

