Det finns dagar, och sen finns det DAGAR!

yuck säger jag bara!!

Jag är ne gnällig kärring just nu, verkligen gnällig, skulle jag varit en dörr hade nog någon smörjt gångjärnen för länge sen.

Jag vet inte om Trött irriterad, sur, grinig, och maken är inte mycket bättre han, massor av jobb, sur och grining på kvällarna, telefonen ringer dagar som nätter, tidiga lördagmorgnar osv.

Jag har blivit en hushållerska-BLÄ!!!!!

en vanlig dag i mitt liv börjar kl 05.30 ungefär då första barnet börjar kinka, kissnödigt, vill se på tv osv. barn nummer två sätter igång runt 06.30 dvs en timme senare, själv försöker man hinna med tandborstning ev dusch och smink mellan dessa två sjok av gnäll, sen ska frulle fixas, strumpor hittas, telefonen ringer…. akut måste maken rusa ut genom dörren- var är hans vantar…. var är kappan…. var är Mamma?

Alla skriker i munnen på varandra, barnen slåss om musli, yoghurt hamnar på rena tröjan, och än en gång för jag barn till dagis med smutsiga kläder redan innan de är på dagis.

Till jobbet, suck, en stunds nästan lugn och ro, 17 elever, alla pratar i munnen på varandra, Katarina vet du vad……. öronen skaver, hur kan endel barn få sådan mundiarre?🙂

Lyckan att få höra att man är världens bästa en stund på dagen, tur att man åtminstone kvalificerar sig till världens bästa lärare  :)

rätta böcker, fixa läxor, möten, sedan hämta barn på dagis….

MAMMA varför kommer du NUUUUUUUU, jag vill inte gå hem…… tjutet låter högre än en alarmsiren, varje dag det samma, sonen kastar sig på marken skriker, gråter, och för ett herrans liv…… vill bara lägga mig brevid och skrika JAG VILL INTE HELLER GÅ HEM!!!! men jag misstänker att då ringer nog personalen till psyket🙂

Hemma igen….. telefonen ringer….. det är maken, Jag blir sen, chefen har kallat till möte….. varför kallar alltid chefen till möte efter kl 17??? jag bara undrar?? Kan inte chefer hålla sig till arbetstider som vanligt folk?? Maken säger….. jag vet,,,,,, men jag måste, jag gör det här för din skull…… FÖR MIN SKULL?? …….Ja för att vi ska ha råd med att du leker med alla dina scrappingprylar där hemma…… DÖHHHHHHH HALLÅ!!! de har jag betalat själv med de pengar jag sparat ihop, serru………
JA men allså om vi ska ha det bra så måste jag jobba, …. jaha, jobba då! om nu familjelivet blir bra av det…… NU är du orättvis!!!!,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, jasså??  och så håller det på……..

Lagar middag till två skrikande ungar…. som aAtar spagetti, åtminstone om jag lagar maten, gröt går an, det får bli gröt IGEN!!!

Bolibompa börjar, barnen bänkar sig vid tvn, ÅHHHHHH en timmes lugn, sätter mig vid datorn, som jag redan stressat kollat av hundra gånger under eftermiddagen,

då dimper oftast maken in……. JAHA gör du inte något annat än sitter vid datorn?? inte konstigt att barnen är som de är…… oj du jag glömde, jag ska på möte till ******* i morgon har jag några rena kläder??

ÖHHH ingen aning, kolla typ Garderoben?! Maken puttrar över att jag alltid måste vara så bändig, jaha då var den kvällen räddad osv…..

Ja sådär håller det på nästan varenda kväll hemma hos oss…..

Igår var en lugnar dag dock, och jag hade ordnat till mys, vitt vin och räkor, allt var bra, men hur jag än försökt så….. när vi gick och lade oss så var det i strid igen😦

JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ MIN MAN, jag funderar på att sälja honom på tradera. undrar om man kan göra en annons där man erbjuder bättre begagnad make, välekiperad, god lön, dock mest förälskad i sitt arbete.

näää kanske inte…. då blir man väl inburad för koppleri eller något sådant hemskt….

KAnske fåt sätt in annons åt mig själv i stället??

Bättre begagnad mamma finnes, några smärre charmiga skönhetsfel har upstått med åren, med på köpet kommer också två barn,

 

som ni förstår……. ibland vill man bara gnälla, och idag är en sådan dag…..  ¨

Kanske det blir en bättre dag idag, om inte…. ja då kanske det blir bättre i morgon.

 

KRAM

2 thoughts on “Det finns dagar, och sen finns det DAGAR!

  1. Gnäll på bara… Det brukar kännas lite lättare efteråt.🙂 Skönt att veta att jag inte ensam om ett gnälligt, stressigt vardagsliv och en jobbande, frånvarande man.

    Uppmuntrande kramar & positiva tankar från mig

  2. Ja, gnäll på du Katarina! Det brukar kännas lättare då, och du ska veta att du gläder åtminstone mig med din målande och underhållande beskrivning av din vardag! Visst, jag fnissar igenkännande till varje rad!!!
    Kram!!!!!

Leave a Reply

