En liten take out box DT alster för Magdas

Tycker ni om papper? Dum fråga kanske, alla älskar väl papper?😉

Jag älskar papper, men ibland är det som om papprena är för fina för att använda. de ligger där och bara väntar på att få komma till användning, och jag kikar på dem och bestämmer mig för att spara dem lite till🙂

Sådan är jag……

Jag har haft två sådana papper i min DT-mapp en längre tid men nu bestämde jag mig för att utmana mig själv och till den utmaningen behövde jag just dessa vackra papper.

Jag har plockat ihop ett litet kit av mitt DT material som jag vill inspirera er med

kitet består av följande:

1 ark october afternoon Petting Zoo, 1 ark Dream street papers Carma-Chamomille, Blommor från Prima, Band från Websters Pages, Bling produkter från Prima, brads från America Crafts samt QuicKutz produkter samt ett ark vit kartong som bas.

Vad har jag då gjort med detta material?

Jo! jag har gjort en liten presentask i form av en mumsig liten take-out box.

Mall till takeoutbox kan man bland annat hitta här på Mirkwood Designs

Jag har gått tillväga så här för att göra denna box.

1. Skriv ut mall i den storlek du önskar, för större kan ev uppförstoring med kopiator till A3 papper behövas

Rita sedan av mallen på stadigt kartongpapper som blir basen till din ask. Klipp ut

(ett tips är att förvika alla kanter med hjälp av ett falsben, det blir lättare att vika alla delar efter de.)

2. Klipp isär första pappersmallen, den du inte använder till din box, så att du får mallar till varje sida av din box. rita av på dina mönstrade ark.

Jag har använt mig av Dreamstreet pappret till de stora ytorna och October afternoon pappret till alla vikta sido delar.

3. Chalka alla hörn och kanter till din box för att undvika vita ytor när boxen är färdig.

4. Limma fast alla mönsterpapper på din box. Sandpappra lätt alla papperskanter för att få en lite sliten vintage look. Chalka igen om behov finns.

5. Nyp ihop sidorna utåt, använd tex en håltång för att göra hål att fästa ihop sidorna med. Jag har använt brads från American crafts för att sedan montera ihop sidodelarna.

6. Dekorera din ask efter egen smak. Jag har använt mig av Prima blommor och bling.

Alfabetet är QK chopstick, ett limited edition alfabete som tyvärr inte finns i shoppen längre. Men QK alfabetet dragonfly gör sig lika bra till denna ask.

 

Blev du inspirerad av detta inlägg?  Lägg upp dina bilder i din blogg (inte större bilder än 500*500) och länka tillbaka till magdas blogg  Lämna sedan en liten kommentar i vår  blogg så att designteamet kan komma och besöka er. (Har du inte blogg, maila dem gärna till magdasscrapbbooking@gmail.com) Vem vet, kanske det är just ditt alster vi sedan lägger upp i vår blogg som läsarinspiration🙂 gör gärna en liten notering i kommentaren att det är ok att vi lånar bilderna från din blogg för att visa upp dem i Magdas blogg om du råkar ha turen på din sida.🙂

 

Hälsningar

Katarina

One thought on “En liten take out box DT alster för Magdas

Leave a Reply

