Materiallista till Elsies kurs

Nu har jag fått materiallistan till kursen jag ska gå online med Elsie Flannigan… och jag kan säga att jag känner mig lite lätt skräckslagen…. hur i hela friden ska jag få ihop detta??

Vissa saker kan jag skaka fram på jobbet utan problem, men andra….. var hittar man sk doilies?? det verkar vara någon form av virkade dukar man lägger på armstöd och nackstöd på soffor… typ 50tals stuk. Gissar att jag måste ringa min Vän Birgitta, och fråga om hon vet var man kan hitta sådana, om man genomför alla olika delmoment så kommer jag ju behöva runt 35 stycken i olika storlekar. så det är ju ingen barnlek kan jag ju säga

Sen är det mycket filttyg, brodyrgarner bomullstyg och akrylfärg som ska användas, samt papper/CS i regnbågens färger… detta kommer bli spännande värre, och verkligen något som ligger långt utanför min comfort zone.

oj oj men samtidigt är det spännande, och det ska bli så coolt att se vad vi faktsikt ska göra med allt som de räknat upp.

Gissar att maken kommer att få spel🙂

 

KRam

KAtarina

3 thoughts on “Materiallista till Elsies kurs

  1. Hej! Om det är typ virkade dukar, finns det i massor av olika färger och storlekar på Emmaus. Passa på och gå dit, de har 50 % t o m lördag! Låter jätte spännande med Elsie kursen…när jag började scrappa, följde jag jätte mycket hennes sida…härlig tjej med WOW-ideér.

    Ha det gott, vännen….förresten, kan inte vi ses på lördag på stan så jag kan ge boken?? Messa!
    Kramizz

  2. Ja, kolla i olika secondhandaffärer. Där brukar det finnas massor av virkade dukar till en löjligt liten summa (om man tänker på vilket arbete det ligger bakom de gamla handgjorda!)
    /S

  3. Jag tror att man kallar tårtunderlägg, såna där vita med spetskant, för doilis, men jag kan ha fel. Men de är förstås lätta att få tag på så de kanske kan duga som substitut i alla fall?

Leave a Reply

