sömnlös

Det är bedrövligt, jag är inte ett dugg trött. Klockan tickar, hela familjen sover, maken snarkar som om han vore ett hetl sågverk, men jag KAN inte sova.

Har varit trött hela dagen pga att vi var på älghippa igår och kom inte hem förräns vid 3.3o tiden. Sov en kortis på eftermiddagen och det var det dummaste jag kunnat göra, för här sitter jag nu, klarvaken och inte ett dugg trött och väckarklockan ringer om ca 6 timmar. Gissa om det känns stressande……

Borde verkligen sova, i morgon är det dags för jobbet igen efter tre dagars sjukledigt plus helg, så jag måste liksom pallra mig till jobbet i morgon.

Dessutom har jag vikarietimmar utöver mina egna timmar denna vecka så jag kommer att ha låååånga dagar. Ska dessutom undervisa i religion, ett ämne jag har noll koll på. tur att PB fixar materialet, jag behöver bara läsa in mig, och eleverna är så unga att de ställer inte allt för avancerade frågor🙂

Nåja, kanske man borde sätta sig och städa scraphörnan, eller läsa en bok eller så, istället för att häcka framför datorn, så att man åtminstone gör något vettigt om man nu ändå inte kan sova.

 

Vad brukar ni göra när ni inte kan sova??

Eller ännu bättre, har ni nåot bra tips på hur man blir trött och somnar??

KRAM

Katarina

3 thoughts on “sömnlös

  1. Jag brukar räkna namn efter alfabetet. Alltså att man ska komma på två killnamn på A och sen två tjejnamn. Sen B, osv…

  2. Jag hade samma problem för några år sedan (det var innan min dotter fick diabetes, för nu är jag ständigt trött så det positiva i eländet var väl att sömnlösheten försvann :))

    I alla fall, jag tror att det bästa är att inte ligga kvar i sängen och känna pulsen öka, utan gå upp och gör något annat en stund. Blogga, till exempel😉

    Har de inte en sömnskola på apoteket.se? Tror jag sett någon reklam om det. Hoppas du snart sover gott igen! Kram.

  3. Om det är tillfällig sömnlöshet så skulle jag nog rekommendera att läsa en bok i lite halvmörker – det brukar få mig sömnig. Är det mer långvarigt så kan jag ge massor av tips också – lider av det i perioder och sover emellanåt så gott som inget alls – så jag vet hur det är…

Leave a Reply

