Idag har jag städat städat städat

urk, jag tycker städning är urk, men det måte göras ibland. och idag var barnens rum högsta prioritet…och då speciellt sonens rum.

Min son är en genuin skrotsamlare….. hans morbror är likadan, och min morbror, så jag gissar att det är ett släktdrag så när jag skulle städa under sängen var jag nästan lite rädd att skräpet skulle komma ut och anfalla.

en timme senare kunde jag torka govet i hans rum och man kunde se att det var ett rum där under allt skräp.

Lillasyster yster är lika rörig hon, men hon samlar inte på skrot, hon plockar bara fram allt utan att städa undan efter sig, så tillslut har hon alla dockor, nallar, halsband, tiaror osv ute över golvet på en och samma gång….. något som kräver en omgång med skyffel för att komma fram😦

nåja mamma i familjen är inte på något sätt en pedant som håller ordning hon heller, men jag försöker iallafall.

Nu tolv timmar efter startskottet på städningen kan jag säga att det är bara mitt scraprum, och tvättstugan kvar…. och det blir nog en maskin tvättat i kväll så att jag har något att ta på mig i morgon till jobbet….

nu ska jag återgå till städningen.

kram

Katarina

One thought on “Idag har jag städat städat städat

Leave a Reply

