Att vara vidskeplig

Är ni vidskepliga om något??

Det är jag, inte så att jag vägrar gå under stegar, eller lägga nycklarna på bordet nej det fixar jag uta problem.

däremot är jag vidskeplig när det gäller saker jag önskar ska hända. Om jag ansöker om ett nytt jobb, eller hoppas på att vinna en tävling osv då är jag vidskeplig. Jag känner att om jag talar o att jag är med och tävlar, att jag har ansökt osv, ja då går inte det i uppfyllelse.

Nåja, inte för att det alltid gör det annars heller, men jag gissar att det har att göra med att om jag inget sagt, ja då vet ingen att jag har misslyckats heller.

Just nu går jag omkrng som en osalig ande, jag har nämligen sökt ansökt på ett DT uppdrag för en tillverkare, vilket hade varit superhäftigt om jag skulle få.

Att få ett DT för en tillverkare är ett sånt där uppdrag som man önskar att man ska få åtminstone ett under sin livstid, så jo det känns lite oroligt i magen. Däremot brukar jag inte vara besviken någon längre stund. Det finns så otroligt mycket talang där ute i världen, så att lilla jag skulle få ett DT uppdrag för en tillverkare känns som att försöka vinna miljonvinsten på lotto.

Nåja, Ansökningstiden har gått ut, och eftersom jag aldrig fick något bekräftelsemail skickade jag in igen efter ansökningstidens slut, och då blev det bekräftat, så min tilltro att jag kommer med känns sådär😦

Nu är det bara att vänta till typ början på februari innan man vet hur det år…. så tills dess får jag väl försöka sysselsätta mig på något sätt😉

Kram

 

Are you superstisious? well I am when it comes to Work assignments and DT assingnments and so on. I m scared to tell if Im applying for a job or a DT asignment, because I am scared that if I tell that Im applying It will never work out…..

Well I havent won all the jobs I applyed for even though I havent told about it…😉

Right now Im biting my nails, I have assigned for a manufacturer DT, and since I hade some trouble with the sending in of my application (the first did bounce back, I sent my second application in after deadline …. (never a good sign)

Im hoping for a chance, but Im not shure I will make it.

You know that a manufacturer DT job would be awesome, but the chance to win is almost as possible as to win a million on the lottery… you got to have a lot of luck!

keeping my fingers crossed

 

/Katarina

2 thoughts on “Att vara vidskeplig

  1. ooooh!! va supernyfiken jag är på vad du sökt!!
    Berätta berätta berätta!!
    Å för den delen..sist du berättade om en liten hemlighet så gick det ju vägen!!! =D
    HOppas allt är bra där på eran lilla ö!
    Har ni lika kallt som här?
    …jah..fast nu är det nog inte så hiskerligt kallt som det varit de senaste dagarna.
    Puss puss!
    //Petra

  2. jag känner igen det där med att om jag berättar så går det inte i uppfyllelse, men ibland är det så svårt att hålla tyst och så berättar man i allafall!!!
    Håller tummarna för dig att det går bra!
    KRAM

Leave a Reply

