Det krävs en kvinna att göra en mans jobb

Idag var det -18grader celsius när jag körde barnen till dagis. Eftersom tanken från början var att jag skulle göra lite planering inför skolstarten på onsdag så är jag hemma utan barn, men nu på förmiddagen blev det inte så mycket jobb, får se om jag orkar ikväll när barnen lagt sig istället.

Jag började dagen med en rejäl omgång snöskottning, och efter det tänkte jag att nog är det väl ändå själva fa* att man inte kan ställa in bilen i garaget nr man faktiskt har ett…. maken har lovat att städa ur det i ett halvår nu, men inget har blivit gjort…. kan säga att nu två timmar senare känner jag mig lite ledbruten…. men tada….

 

dsc_8303

vet att gubbens bil inte riktigt får plats…. men vill han få in bilen så får han nog städa undan det som finns kvar (hehehe) nu får jag åtminstone en mindre snöig bil på morgnarna🙂

Nä nu ska jag fara och handla, maten är nästan slut, och i morgon är alla butiker stängda igen, så det gäller att passa på🙂

 

Kram

Katarina

2 thoughts on “Det krävs en kvinna att göra en mans jobb

  1. Jag som tyckte att – 15 var kallt…! Vågar knappt ta mig utanför dörren. :O Jättefina bilder du publicerat de senaste dagarna! Kram / A.

  2. Hej!
    Jag brukar läsa din blogg men är urusel på att kommentera. Nu var jag dock bara tvungen *s* för jag håller verkligen med dig om din rubrik. Bra gjort! Och att han själv får rensa ur resten om hans bil ska få plats är väl bara ren och skär rättvisa?😉
    Trevlig trettondagshelg!

Leave a Reply

