Öronvärk och hög feber

Lilla  L är sjuk😦 hon har fått flunsa, men inte nog med hög feber  igår bröjade hon klaga på att hon hade ont i huvudet. Vis av erfarenhet tog  jag ungen på armen och for i ilfart till sjukuset just före stängningsdags ( vadär det med mig och att rusa in på vårdcentralen 19.55??)
FÖrst ville sköterskan inte skriva in oss, utan ville ta ett crp först, antagligen i hopp om att slippa jobba övertid. crp var skyhögt, så det blev inskrivning iallafall och vi fick träffa samma underbart trevlige och hjälpsamme läkare som upptäckte Lilla Ls inflammation i höften tidigare i höstas.

han hummade, klämde, lyssnade kikade och pratade med lilltjejen. Sen sa han, öroninflammation, och svullna körtlar i halsen, verkar som on ni har både flunsan och öronvärk lilla vän. ( han pratade med min dotter under hela besöket vilket hon gillade skarpt, för då fick hon själv berätta vad hon kände) vi fick medicin redan på plats, så natten blev uthärdlig, och idag på morgonen är hon redan piggare lilla sötloppan.

Däremot börjar stora E visa samma hängighet så han är väl snart sjuk han med😦

Så nu hoppas vi att det ska gå över före måndag, då tanken är att vi ska resa till mor och far, men eftersom mor genomgår behandling just nu så är hon infektionskänslig, så vi går på tå att det ska bli bättre, annars får vi stanna hemma och fira jul istället.

 

Vet ni vad jag ska göra idag?? vi har ledigt under dagen för att vi i kväll ska ha julshow med barnen i skolan dä jag jobbar, så igår var jag till bibban, lånade böcker, bland annat en som heter 2000 praktiska råd och tips för ditt hem. Så idag ska jag fösöka städa rejält.

HAr en stor hög ren tvätt som ska in i skåp och lådor, en ännu större hög som borde tvättas, så idag är det operation städning som gäller. vår stora garderob ska skuras ur, tvätten sorteras, massor av kläder ska tas undan då de är för små, det ska lagas, och sedan redas upp.
Vilka är era värsta områden på stök i er familj? I min är det tvättstugan och vår stora walk in closet.

tvättstugan för där går alla in, kastar av sig skort, overaller, jackor, det står väskor, dammsugare, tvätt, ja allt i en enda röra.

 I garderoben är allt halvgjort, stor del av stommen är färdig och uppe, men det saknas hyllor till stora förvaringslådor för tex filtar, koftor, osv. men det kommer väl….. typ när barnen flyttat hemifrån eller så🙂

 

nåja, idag ska vi fram med skurborsten och göra en rejäl städning på dessa områden. igår skurade jag barnens rum, vädrade och bytte lakan, idag är det garderoben och vårt sovrum som ska få genomgå samma behandling.

Till helgen blir det resten av huset som får en genomgång. vill ju komma hem efter julhelgen till ett snyggt och rent hus,

 

Ha det gott

Kram

KAtarina

3 thoughts on “Öronvärk och hög feber

  1. Hej.
    Gud vad skönt det är att bara ha sig själv att ta hand om, inser jag när jag läser din blogg. Dessutom är jag nästan aldrig sjuk. Tror att senast jag var sjuk var en förkylning i början av 2007 lr nåt…
    Hoppas barnen kryar på sig så att ni kan åka till Sverige. Men det är kanske mysigt att fira jul för första gången i nya huset också?
    Jag och Daniel firar julafton i Helsingborg detta år, och julafton 2 (dagen efter) i Lund. Få se om det blir en sväng förbi värmland sen också. Hoppas i varje fall att Daniel kan ta sig tid till det om inte jag kan.

    Mitt stökigaste område i lägenheten är nog koncentrerat till min ugn och spis. I förrgår tog jag ner fläktfiltret för första gången sen jag flyttade hit, men den ska pga brandrisk rengöras minst varannan vecka… Ugnen ska jag försöka göra rent för första gången ikväll. Ryker rätt bra om den vid det här laget… =/

    Kram på er!

  2. Vilken flit och energi du tycks ha. Var hittar du den? Själv har jag ingen ork över till hushållsarbete, bara det absolut nödvändigaste. Skulle verkligen behöva en energiinjektion.🙂

    Hoppas barnen kryar på sig så ni kommer iväg.

    Kram

  3. Hej Katarina! Tackar för hälsningen!
    Jag har en bok som är din som ligger färdig att överräckas till dig -som jag nu har tänkt i hundra år – men jag minns inte vad den heter. Jag skäms att jag inte fått den till dig ännu😦

    Men är du o fixar något på stan innan jul, kunde vi väl ses i city så jag “blir av med den”?? Jag är ledig må och ti nästa vecka. Har du min gsm nummer? Annars finns den i katalogen.

Leave a Reply

