Sankta Luciiiiiia!

Lucia morgonen är den morgon jag har mest minnen av från min barndom, tidiga morgnar, kallt, kliande glitter i håret. men också stämningen när man var med i skolans luciatåg skred in i skolans aula, hur man sjöng i tre stämmor och hur vackert det var.

Igår morse gjorde årets klass5-6 ett bejublat framträdande, och jag grät som vanligt över hur vackert det var….. och hur underbart falskt det lät, för sanningen är att årets sexor kan inte sjunga, de är fyra flickor och ingen av dem kan ta en ren ton…. men det gör inget, Lucia i den åldern ska vara målbrotts falskt, fövirrat och aldeles underbart🙂

Har faktsikt gjort en lucia layout dagen till äre, men det är inte jag som är lucia den här gången, jag är både för gammal och midjan är för bred  nuförtiden för att jag ska klä mig i vit särk och rött band i midjan, men lilltjejen hon fullkomligt äääääälskar att vara lucia. i tre dagar har hon nu haft luciakronan på huvudet.  I år har vi åtminstone lyckats få henne att ta av sig luciaklänningen till natten, så att man hinner tvätta bort de värsta fläckarna till nästa dag,

lucia20081

papper från Maja design, och autumn leaves. dekorationer magdas egen blomkollektion, prima say it in chrystal, och QK dies

hoppas ni alla får en trevlig Lucia, och vill ni bli inspirerade till fler lucialayouter så kika in i magdas blogg 🙂

2 thoughts on “Sankta Luciiiiiia!

Leave a Reply

